Кръстиха звезда на Сервантес, планетите й - на негови герои
Кръстиха звезда на Сервантес, планетите й - на негови герои / Thinkstock/Getty Images

Международният астрономически съюз кръсти откритата неотдавна звезда Mu Arae („Мю арае“) на световноизвестния испански писател Мигел де Сервантес (1547-1616 г.), съобщи РИА Новости.

Орбитиращите около нея четири планети пък получиха имената на главните герои на най-известното му произведение - Дон Кихот, Санчо, Дулсинея и Росинант.

Инициативата за имената бе на планетариума в град Памплона. Предложението бе направено съвместно с Испанското астрономическо дружество. То бе подкрепено от Института „Сервантес“. Оттам припомниха, че инициативата съвпада с 400-годишния юбилей от публикуването на втория том от романа за Дон Кихот (1615 г.), както и с 400-годишнината от смъртта на великия писател (23 април 1616 г.).

Испанците имаха възможност да гласуват за името на звездата от 12 август до 31 октомври. То беше подкрепено от 38 000 души, което бе повече от 70% от гласовете.

Mu Arae е звезда, която се намира на разстояние 49,8 светлинни години от Земята в съзвездието Ара. Около нея орбитират четири планети.

Видният испански писател Мигел де Сервантес е автор на романа „Знаменитият идалго Дон Кихот де Ла Манча“, публикуван в два тома. Първият излиза през 1605 г., а вторият - през 1615 г. В Испания 2016 г. е обявена за Година на Сервантес - в памет на 400-годишнината от смъртта на знаменития писател.