Марката на американската корпорация Google бе призната за най-скъпата от аналитичната компания "Милуърд браун". Рейтингът бе публикуван в САЩ във вторник.
Според данните на "Милуърд браун" стойността на Google за една година е нараснала с 40% до 159 милиарда щатски долара. Миналогодишният лидер в класацията Apple ("Епъл") вече е на второ място. Apple е изгубила от стойността на марката си 20% и струва "само" 148 милиарда.
На трето място в общия рейтинг, както и миналата година, е IBM (Ай Би Ем), въпреки понижението на сравнявания показател с 4% до 107 милиарда долара.
Предишното си място запазва и софтуерният гигант Microsoft ("Майкрософт"), който е четвърти. Стойността му е с 29% по-висока от миналата година и е 90 милиарда.
Името, което стои над веригата за бързо хранене McDonald`s ("Макдоналдс") струва 85 милиарда долара.
Шампиони по изкачване в таблицата, но по-назад в нея, са китайската телекомуникационна компания "Тенсент", която отбелязва покачване с 97% до 53 милиарда долара и Facebook ("Фейсбук") - плюс 68% до 35 милиарда долара, пише ИТАР-ТАСС.
"Милуърд браун" съставя рейтинга от 2006 година. Според твърденията на представители на агенцията, това е единственият рейтинг, който се опира на проучване на над 2 милиона души по света и подробен анализ на бизнес показателите на хиляди компании.(БГНЕС)