General Motors може да преработи батерията на хибридния си модел Chevrolet Volt, за да го направи по-сигурен. Това се налага заради възможния риск от запалване след катастрофа, който бе установен от Американската агенция за пътна безопасност (NHTSA), тъй като три седмици след краш-тест изпитваният Volt се самовъзпламени на паркинга на Американската агенция по пътна безопасност в Уисконсин. Причината се оказа литиево-йонната батерия.
Батерията се произвежда в Южна Корея от LG Chem. За възможни проблеми с нея се заговори, когато паркиран Volt, участвал в краш-тестове, се самовъзпламени. Главният изпълнителен директор на GM Дан Акерсън обясни пред Ройтерс: „Държим да се уверим, че безопасността на клиентите ни е осигурена, затова се нуждаем от малко време, за да разгледаме възможността да променим батерията".
GM реагира веднага, след като NHTSA обяви, че литиево-йонните батерии на всички хибридни или електрически автомобили могат да бъдат опасни след катастрофа. За щастие досега никой от 5500-те собственика на Volt не е съобщил за подобен проблем с колата си и опасността от възпламеняване е наблюдавана само при тестовия образец.
В Европа продажбите на модела близнак Opel Ampera ще продължат едва след като заключението на GM и властите бъде готово и се вземат мерки да не се стига до инциденти със серийни екземпляри. Акерсън беше категоричен: „Колата е сигурна. Просто искаме да се уверим, че всичко е наред в изследванията на краш-тестовете, за да избегнем всички съмнения дали Volt може да се използва дългосрочно."
Агенция Speed-Press