Форд представи два нови модела
Форд представи два нови модела / netinfo

След няколко концептуални модела Ford най-сетне показа новия си компактен хечбек и сложи край на спекулациите относно евентуална смяна на името на модела, запазвайки названието Fiesta. Версията ще се продава в Европа, Азиатско-тихоокеанския регион и Южна Африка, а производството й ще започне в завода в Кьолн в края на тази година.

Новата Fiesta е първият от серията глобални модели на компанията и се очаква да се появи на пазара в Китай и Северна Америка във версия седан. Както можеше да се очаква, колата използва голяма част от дизайнерските решения на представения на изложението във Франкфурт концепт-кар Verve, включително трапецовидната радиаторна решетка, изтеглените назад фарове и силно наклоненото предно стъкло. В технологично отношение конструкторите са направили много за повишаване на комфорта по време на движение и за намаляване на шума в купето.

Новият Ford Fiesta първоначално ще се предлага с два бензинови (1,4 - 60 к.с., и 1,6 - 115 к.с) и два дизелови (1,25 - 60 к.с. и 80 к.с.) агрегата. Изборът в трансмисията ще бъде между 6-степенната механична и новата Durashift автоматична скоростна кутия.

Другата новост, представена от Ford, е кросоувърът Kuga, чийто официален дебют ще се състои на салона в Женева в началото на март. Автомобилът е създаден на базата на концептуалните модели iosis X от салона в Париж през 2006 и предпроизводствения модел Kuga от изложението във Франкфурт миналата година и е предназначен за продажба само в Европа. Моделът ще се появи в представителствата на Ford на Стария континент към средата на годината.

Новият Kuga следва философията на отлично приетия C-Car дизайн, използван в автомобили като европейския Focus и C-MAX. Той ще бъде предлаган във варианти със задвижване на предните колела и на двата моста, като последният ще използва full-time трансмисията Haldex. Първоначално автомобилът ще бъде оборудван с дизелов двигател Duratorq TDCi с мощност 136 к.с (100 кВт) и максимален въртящ момент 340 Нм при 2000 оборота в минута. По-късно ще бъдат предложени и други силови агрегати, включително и първият хибрид на европейския клон на Ford.

Агенция Speed-Press