Преговорите с OpelAI са в напреднал етап, част от стратегията за вкарване на изкуствен интелект в „ябълковите“ смартфони Apple e близо до финализиране на сделка OpenAI седмици преди лансирането на iOS 18 за Apple. Тази сделка ще позволи на производителя на смарт устройства да използва AI технологията в iPhone, съобщава Forbes, позовавайки се на Bloomberg.
Новината за водените преговори не е нова, но сега изданието цитира „вътрешни източници“, като се твърди, че сделката вече е на финалната права. Какво значи това за потребителя?
В сърцето на AI стратегията на Apple са защитата и сигурността на данните на потребителя. В крайна сметка една от рекламите на Apple заявява: “Privacy. That’s iPhone”.
Това е и „байракът“, който се развява от всички AI функции в iOS 18. Обработването на информация в устройството е по-сигурен и поверителен процес от облачно базирания, тъй като данните остават в iPhone, а не се изпращат към трети страни.
AI изисква обучение с огромно количество данни – голямото притеснение на производители на смартфони. Имайки предвид именно това, Apple вече произвежда чипове, способни на мощно обработване на информация, изисквано от AI инструментите, какъвто е чипът М4 в последните iPad-и. Когато тази есин бъде лансиран iPhone 16, той също ще разполага с тези възможности.
В същото време Apple вкарва Мас-овски чипове в своите сървъри, което ще й даде по-голям контрол върху облачно базираните възможности за AI. Това ще позволи на компанията да претендира за поверителност на данните дори извън устройството за някои от AI функциите му.
И накрая, партньорството с OpenAI може да захранва iPhone чатбот. Това ще даде на Apple страхотен нов инструмент, който потребителите искат, но ще прехвърли отговорността за данните върху OpenAI.
Този ход за договаряне с OpenAI е подобен на партньорството на Apple на Google за Search, който е от няколко години и на стойност около $18 млрд., както пише Марк Гурман аот Bloomberg, AI стратегията на Apple покрива три области:
“Apple не прави свой собствен чатбот, но знае, че пазарът го иска, затова го търси на друго място. Същото като със search”.
Тази стратегия ще гарантира на Apple сигурност и поверителност, но обработката на данните в устройството има и недостатъци. Функционалността обаче е проблем за по-старите модели iPhone.
Обработката на данни в устройството и контролът върху тези данни от iPhone ще бъде ключовото бойно поле, когато Apple дебютира iOS 18 следващия месец. Поверителността и сигурността срещу функционалността е отдавнашен проблем и такъв, който ще продължи, тъй като функциите на AI стават обичайни за смартфоните.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Новината за водените преговори не е нова, но сега изданието цитира „вътрешни източници“, като се твърди, че сделката вече е на финалната права. Какво значи това за потребителя?
В сърцето на AI стратегията на Apple са защитата и сигурността на данните на потребителя. В крайна сметка една от рекламите на Apple заявява: “Privacy. That’s iPhone”.
Това е и „байракът“, който се развява от всички AI функции в iOS 18. Обработването на информация в устройството е по-сигурен и поверителен процес от облачно базирания, тъй като данните остават в iPhone, а не се изпращат към трети страни.
AI изисква обучение с огромно количество данни – голямото притеснение на производители на смартфони. Имайки предвид именно това, Apple вече произвежда чипове, способни на мощно обработване на информация, изисквано от AI инструментите, какъвто е чипът М4 в последните iPad-и. Когато тази есин бъде лансиран iPhone 16, той също ще разполага с тези възможности.
В същото време Apple вкарва Мас-овски чипове в своите сървъри, което ще й даде по-голям контрол върху облачно базираните възможности за AI. Това ще позволи на компанията да претендира за поверителност на данните дори извън устройството за някои от AI функциите му.
И накрая, партньорството с OpenAI може да захранва iPhone чатбот. Това ще даде на Apple страхотен нов инструмент, който потребителите искат, но ще прехвърли отговорността за данните върху OpenAI.
Този ход за договаряне с OpenAI е подобен на партньорството на Apple на Google за Search, който е от няколко години и на стойност около $18 млрд., както пише Марк Гурман аот Bloomberg, AI стратегията на Apple покрива три области:
This is the Apple AI strategy:
— Mark Gurman (@markgurman) May 12, 2024
A) On-device LLM (in house)
B) Cloud-powered LLM (in house)
C) Chatbot (OpenAI for sure, Google maybe).
Apple isn’t building its own chatbot but knows the market wants it so it’s going elsewhere for it. It’s the same playbook as search. https://t.co/XQrv57jylY
“Apple не прави свой собствен чатбот, но знае, че пазарът го иска, затова го търси на друго място. Същото като със search”.
Тази стратегия ще гарантира на Apple сигурност и поверителност, но обработката на данните в устройството има и недостатъци. Функционалността обаче е проблем за по-старите модели iPhone.
Обработката на данни в устройството и контролът върху тези данни от iPhone ще бъде ключовото бойно поле, когато Apple дебютира iOS 18 следващия месец. Поверителността и сигурността срещу функционалността е отдавнашен проблем и такъв, който ще продължи, тъй като функциите на AI стават обичайни за смартфоните.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня