3008 – кросоувърът на Peugeot
3008 – кросоувърът на Peugeot / www.speed-press.com
Peugeot официално представи кросоувъра си 3008. Автомобилът твърде много прилича на концепцията Prologue, показана миналата година на изложението в Париж. В 3008 френският производител е кръстосал много белези от различни автомобилни класове – от SUV, от вановете, както и от луксозните седани.

Дължината му е 4370 мм, широчината – 1840 мм, височината – 1640 мм, а колесната база – 2610 мм. 512-литровият багажник разполага с гъвкаво пространство, което при свалени задни седалки достига до 1604 л.

Редица нововъведения подпомагат шофьора. Автомобилът разполага с Grip Control с 5 различни режима – нормален, за сняг, за пресечена местност, за пясък и с изключване на ESP. Електронната ръчна спирачка е част от базовото обзавеждане. Тя се включва автоматично при спиране и загасен двигател и съответно се изключва сама при подаване на газ.

В купето е изключително светло благодарение на стъкления панорамен покрив с площ 1.7 кв. м. Специална сигнализация следи дистанцията, автомобилът разполага и с Dynamic Control.

Аудиосистемата WIP Sound включва и CD, четящо MP3, както и жак за MP3-плеъри. Като опция купувачите могат да заложат и на CD-чейнджър с 6 гнезда, мултимедия система, GSM модул и др.

Шест двигателя фигурират в гамата на 3008. Два 1,6-литрови бензинови, два дизелови със същия работен обем, както и още два 2,0-литрови дизела. Всички те се куплират с механична предавателна кутия или с 6-степенна автоматична секвенциална Tiptronic от Porsche. Бензиновият 1,6 THP (Turbo High Pressure) е изключително еластичен и предлага максимума от въртящия момент още при 1400 об/мин. Другият бензинов мотор е атмосферен и променливи фази на газоразпределението, чиито всмукателни клапани се контролират по системата Valvetronic на BMW.

Официалната премиера на автомобила ще е през март на женевския салон. На пазара той ще бъде пряк конкурент на Nissan Qashqai, Ford Kuga и VW Tiguan.

През 2011 г. трябва да очакваме хибридна версия на серийния модел. Двигателят с вътрешно горене ще задвижва предните колела, а електрическият мотор, монтиран под дъното на багажника, ще поема грижата за задните колела. Така че 3008 ще е първият сериен автомобил от марката, въоръжен с технологията HYbrid4.

Агенция Speed-Press