Ресторант в Китай се извини за противоречивата си политика да моли идващите да вечерят клиенти да се претеглят, преди да влязат.
Ресторантът, предлагащ ястия от говеждо месо в централния град Чанша, беше подложен на сериозни критики в китайските социални медии веднага след като обяви новата си политика в петък.
Клиентите били помолени да застават на кантар и да поставят данните за теглото си в приложение, което препоръчва избор на храна въз основа на теглото им и калоричната стойност на ястията, съобщи China News.
През тази седмица президентът Си Дзинпин призова нацията да спре да пилее храна, тъй като пандемията на коронавируса и сериозното наводнение миналия месец доведе до повишаване на цените на храните.
В отговор регионалните групи за кетъринг призоваха клиентите да поръчат едно ястие по-малко за вечеря - опит за промяна на вродения културен навик да поръчват допълнителна храна за групово хранене.
В споменатия ресторант бяха поставени надписи „бъдете пестеливи и старателни, популяризирайте празните чинии“ и „Операция празни чинии“ – в духа на националната кампания - според снимки, публикувани в местните медии.
При бърза обратна реакция хаштаговете, свързани с инцидента, са гледани над 300 милиона пъти в социалната платформа Weibo.
Ресторантът заяви, че „дълбоко съжалява“ за тълкуването на кампанията му срещу отпадъците.
"Първоначалните ни намерения бяха да се застъпим за спиране на отпадъците и поръчване на храна по здравословен начин. Никога не сме принуждавали клиентите да се мерят", се казва в извинение, публикувано онлайн в събота сутринта.
Ресторантът, предлагащ ястия от говеждо месо в централния град Чанша, беше подложен на сериозни критики в китайските социални медии веднага след като обяви новата си политика в петък.
Клиентите били помолени да застават на кантар и да поставят данните за теглото си в приложение, което препоръчва избор на храна въз основа на теглото им и калоричната стойност на ястията, съобщи China News.
През тази седмица президентът Си Дзинпин призова нацията да спре да пилее храна, тъй като пандемията на коронавируса и сериозното наводнение миналия месец доведе до повишаване на цените на храните.
В отговор регионалните групи за кетъринг призоваха клиентите да поръчат едно ястие по-малко за вечеря - опит за промяна на вродения културен навик да поръчват допълнителна храна за групово хранене.
В споменатия ресторант бяха поставени надписи „бъдете пестеливи и старателни, популяризирайте празните чинии“ и „Операция празни чинии“ – в духа на националната кампания - според снимки, публикувани в местните медии.
При бърза обратна реакция хаштаговете, свързани с инцидента, са гледани над 300 милиона пъти в социалната платформа Weibo.
Ресторантът заяви, че „дълбоко съжалява“ за тълкуването на кампанията му срещу отпадъците.
"Първоначалните ни намерения бяха да се застъпим за спиране на отпадъците и поръчване на храна по здравословен начин. Никога не сме принуждавали клиентите да се мерят", се казва в извинение, публикувано онлайн в събота сутринта.