Има сериозни празноти в езиковите умения в персонала на посолствата и консулствата на САЩ, е установило разследващото звено на Конгреса - Върховната сметна палата. Това може да попречи на способността на Държавния департамент да комуникира с чуждестранната общественост и да изпълнява основните си задължения, твърди се в публикуван вчера доклад на ВСП, цитиран от Асошиейтед прес.
Почти 30 на сто от кадрите, заемащи постове, изискващи владеене на чужди езици, по целия свят, според данни към октомври 2005 г., не са отговаряли на изискването за езикови умения, се казва в документа. За Кайро и Сана /Йемен/ тези проценти са съответно 59 и 60.
Служителите в една мисия, където има висока степен на визови измами, признали пред разследването, че консулските служители понякога взимат решения за визите, без да разбират напълно какво им казват кандидатите по време на интервютата.
"Нещо повече, служителите в някои мисии, включително такива с важно значение за борбата с тероризма, не могат да комуникират ефективно с чуждестранните граждани, което затруднява способността им да завързват лични отношения и да обясняват американската политика", продължава докладът, изпратен на сенатор Ричард Лугар, председател на Комисията по външните работи.
Докладът също така установил, че постовете на средно равнище в много мисии са заети от начинаещи служители без опит, подложени на минимален контрол, които не са толкова способни да се справят с кризи, колкото по-опитните си колеги.
Разследването е обхванало посолствата и консулствата в Абуджа и Лагос /Нигерия/, Сана /Йемен/ и Пекин.
След като се запознал с доклада, Държавният департамент общо взето се съгласил с оценките и препоръките и предложил няколко инициативи за поправяне на слабостите, отбелязва Асошиейтед прес.