Експерти от Московския държавен технически университет Бауман са разработили технология за промяна на структурата на леда, която може да се използва при изграждането на самолетни писти в Арктика. Според ректора по икономика и иновации на университета Евгений Сторожук, в момента заедно с Министерството на отбраната се разглежда въпросът за военното приложение на това изобретение. Обсъжда се възможността за кацане на тежките военнотранспортни самолети Ил-76 на такива летища.
Сторожук каза, че покритие от специални химикали ще позволи на самолетите да кацат на лед. Според идеята на авторите, здравината на ледената покривка и наличието на пукнатини върху нея ще бъдат следени от сензори, разположени по цялата й дълбочина. Възможността за поддържане на ледената зона в случай на затопляне чрез добавяне на реагенти или замръзване също се обмисля.
По-рано спътникът Planet засне руската база в Арктика. Изображенията показват, че Русия е увеличила дължината на пистата на арктическото летище Нагурское от 2,5 километра на 3,5 километра.
Сторожук каза, че покритие от специални химикали ще позволи на самолетите да кацат на лед. Според идеята на авторите, здравината на ледената покривка и наличието на пукнатини върху нея ще бъдат следени от сензори, разположени по цялата й дълбочина. Възможността за поддържане на ледената зона в случай на затопляне чрез добавяне на реагенти или замръзване също се обмисля.
По-рано спътникът Planet засне руската база в Арктика. Изображенията показват, че Русия е увеличила дължината на пистата на арктическото летище Нагурское от 2,5 километра на 3,5 километра.