Почти една трета от децата в Германия страдат от психични проблеми, преди да е изтекла година от началото на пандемията от Ковид-19, съобщи ДПА.
Втората оценка в рамките на изследването COPSY на университетския медицински център Хамбург-Епендорф показа, че страхът и тревожността се увеличават и все по-често се наблюдават симптоми на депресия и психосоматични оплаквания.
Качеството на живота на децата в Германия, която остава вече месеци под карантина и училищата са затворени, се влоши много, заяви ръководителят на изследването Улрике Равенс Зиберер.
За проучването от средата на декември до средата на януари над 1000 деца и тийнейджъри са попълнили въпросници в интернет. Обхванати са деца на възраст от 7 до 17 години.
Децата от семейства в неравностойно положение или на мигранти са под особено силно психологично напрежение.
"Резултатите ни още веднъж потвърждават, че който е бил в добра форма преди пандемията . . . и се е чувствал в безопасност и с подкрепа в семейството, ще премине добре през нея" - каза Равенс-Зибергер.
Тя призова за по-надеждни концепции за подкрепа на децата от рискови семейства, както и училищата да останат в пряк контакт с учениците, докато обучението е дистанционно.
Втората оценка в рамките на изследването COPSY на университетския медицински център Хамбург-Епендорф показа, че страхът и тревожността се увеличават и все по-често се наблюдават симптоми на депресия и психосоматични оплаквания.
Качеството на живота на децата в Германия, която остава вече месеци под карантина и училищата са затворени, се влоши много, заяви ръководителят на изследването Улрике Равенс Зиберер.
За проучването от средата на декември до средата на януари над 1000 деца и тийнейджъри са попълнили въпросници в интернет. Обхванати са деца на възраст от 7 до 17 години.
iStock/Getty Images
Децата от семейства в неравностойно положение или на мигранти са под особено силно психологично напрежение.
"Резултатите ни още веднъж потвърждават, че който е бил в добра форма преди пандемията . . . и се е чувствал в безопасност и с подкрепа в семейството, ще премине добре през нея" - каза Равенс-Зибергер.
Тя призова за по-надеждни концепции за подкрепа на децата от рискови семейства, както и училищата да останат в пряк контакт с учениците, докато обучението е дистанционно.