/ iStock/Getty Images
Модните марки произвеждат свръхпроизводство, за да отговорят на изискванията на съвременните тенденции, а страните от Западна Африка се давят под тежестта на отпадъците, изпращани до бреговете им всяка седмица, съобщава Би Би Си.

В репортаж от Гана става ясно в какво се превръща тази африканска държава от контакта си със западната мода.

Модният гигант Dior отвръща с радикална промяна на коронавирусните сътресения (ВИДЕО)

Всяка сутрин на пазара Кантаманто се развихря истинска битка – търговци на стоки втора употреба се надпреварват кой ще вземе най-доброто. Една жена обяснява, че в сряда въобще не се появявали хубави дрехи. През последните години търговците изпитват трудности, защото никой не иска да купува дрехи с лошо качество от бързата мода. Продавачка обяснява, че стоките, които идват сега, „наистина негативно влияят на бизнеса“.

Търговците в Западна Африка разчитат на дарени или рециклирани дрехи, пристигащи от Европа, Америка и Китай.

Марката „Емпорио”на Джорджо Армани - 40 години на модния подиум (ВИДЕО)

Всяка седмица в Гана пристигат 15 милиона използвани дрехи. Става дума за артикули от т. нар. бърза мода, т.е. копиране на модели от висшата мода, но произвеждани от нискокачествени материи.

„Виждате ли, няма нищо добро. Независимо за какво става дума, винаги има боклуци в денковете“, казва пред камера един търговец.

Кралица Летисия се появи с тоалет, който облече и преди година (СНИМКИ)

В много случаи пристигащите дрехи се разпадат или идват повредени и не могат да бъдат продадени. И нежеланите по целия свят „модни уникати“ свършват върху планини от боклук в африканските страни. Гана буквално е залята от такива „модни“ сметища. А те създават екологични кошмари. Защото около 40% от пристигащите тук дрехи свършват на боклука. След това попадат в морето. Тези дрехи са от полиестер или синтетични влакна и когато попаднат в морето, рибите се задавят с тях и така модата убива живота в моретата.

Модната индустрия на практика губи по 500 млрд. долара годишно от отиващи на боклука дрехи.
БГНЕС