Германското коалиционно правителство е провело 5-часово заседание късно в петък, като обсъдили пакет от мерки, който да представи идната седмица и с който страната да може да достигне целите си в борбата срещу климатичните промени до 2030 г., предаде ДПА.
Официалното съобщение за резултатите от заседанието се оказаха твърде оскъдни. Според ДПА, която цитира неназовани източници, участвали в дискусията, канцлерът Ангела Меркел е създала целева група от висши министри по проблемите на климата и е било насрочено заседание на групата следващата седмица, само ден преди Меркел, както е обещала, да представи новия пакет от екомерки.
Тази година се очертава като една от най-катастрофалните за природни бедствия
Правителството е под натиск от засилващите се протести на младите хора и от растящото влияние на "Зелените" заради бездействието по климатичните проблеми. Вече е практически ясно, че Германия ще остане далече от целите по намаляването на въглеродните газови емисии, набелязани за 2020 г., отбелязва ДПА. В същото време раздорите между партньорите в т.нар. "голяма коалиция" по тези проблеми спъват предлагането на ефективни мерки.
Германският президент Франк-Валтер Щайнмайер каза пред списание "Шпигел", че Германия вече не е глобален лидер по проблемите на климата и защитата на околната среда. "Други тръгнаха по нашия път и вече ни изпревариха", отбеляза той, цитиран от ДПА, и настоя за възстановяване на добрата репутация на страната по климатичната политика.
Учени: Екстремните климатични условия могат да предизвикат масова гибел на хора
В снощната среща са участвали консервативните християндемократи (ХДС) на Меркел, техните баварски съюзници (ХСС) и левоцентристите от Германската социалдемократическа партия. Предварително се очакваше министърът на транспорта Андреас Шойер да представи план за инвестиране на милиарди евро в транспортната система на страната, сочат предварителни документи от неговото министерство, видени от ДПА.
Шойер, който е от ХСС, смята да инвестира в голяма промяна - преход от пътен към железопътен транспорт, в разширяване на системите за обществен транспорт и в преход към автомобили на електричество и други алтернативни горива.
Официалното съобщение за резултатите от заседанието се оказаха твърде оскъдни. Според ДПА, която цитира неназовани източници, участвали в дискусията, канцлерът Ангела Меркел е създала целева група от висши министри по проблемите на климата и е било насрочено заседание на групата следващата седмица, само ден преди Меркел, както е обещала, да представи новия пакет от екомерки.
Тази година се очертава като една от най-катастрофалните за природни бедствия
Правителството е под натиск от засилващите се протести на младите хора и от растящото влияние на "Зелените" заради бездействието по климатичните проблеми. Вече е практически ясно, че Германия ще остане далече от целите по намаляването на въглеродните газови емисии, набелязани за 2020 г., отбелязва ДПА. В същото време раздорите между партньорите в т.нар. "голяма коалиция" по тези проблеми спъват предлагането на ефективни мерки.
Германският президент Франк-Валтер Щайнмайер каза пред списание "Шпигел", че Германия вече не е глобален лидер по проблемите на климата и защитата на околната среда. "Други тръгнаха по нашия път и вече ни изпревариха", отбеляза той, цитиран от ДПА, и настоя за възстановяване на добрата репутация на страната по климатичната политика.
Учени: Екстремните климатични условия могат да предизвикат масова гибел на хора
В снощната среща са участвали консервативните християндемократи (ХДС) на Меркел, техните баварски съюзници (ХСС) и левоцентристите от Германската социалдемократическа партия. Предварително се очакваше министърът на транспорта Андреас Шойер да представи план за инвестиране на милиарди евро в транспортната система на страната, сочат предварителни документи от неговото министерство, видени от ДПА.
Шойер, който е от ХСС, смята да инвестира в голяма промяна - преход от пътен към железопътен транспорт, в разширяване на системите за обществен транспорт и в преход към автомобили на електричество и други алтернативни горива.