Facebook
Facebook / Gulliver/Getty Images
Компанията планира да използва новото лого на продукти и маркетингови материали през следващите седмици
След обещанията за повече прозрачност, Facebook има ново цветно лого, което да демонстрира как протичат промените във фирмата и нейните дъщерни дружества, съобщава Economic.bg.

Снощи компанията обяви ново лого за Facebook Inc., за да отличи корпоративно компанията-майка от нейните приложения, включително едноименната й платформа за социални медии.

Логото, което включва думата Facebook с главни букви с нов шрифт, е в няколко цвята - синьо, зелено и нюанси на лилаво, червено и оранжево - всички цветове, които представляват другите марки на компанията. (Синьо за Facebook, зелено за WhatsApp и лилаво, червено и оранжево за Instagram).




Този ход подчертава усилието на компанията за повече прозрачност спрямо потребителите относно приложенията, които притежава. Неотдавнашно проучване на мозъчния тръст Pew установи, че само 29% от американците отговарят правилно, че Instagram и WhatsApp са собственост на Facebook.

„Хората трябва да знаят кои компании правят продуктите, които използват“, казва Facebook в публикация в блога си снощи.

Компанията планира да използва новото лого на продукти и маркетингови материали през следващите седмици.

През юни компанията започна да добавя думите „от Facebook“ във всичките си приложения. Скоро това ще включва и новото лого.

По-рано тази година компанията изложи планове да интегрира своите платформи за съиобщения, WhatsApp, Instagram и Messenger, и да направи поверителността по-голям фокус. Това включва криптиране на комуникациите и прави възможно потребителите да изпращат съобщения до своите контакти, използвайки някоя от неговите услуги и SMS. Този ход може ефективно да циментира доминацията на Facebook на пазара на съобщения за години напред, коментира CNN.

Усилията идват в момент, когато Facebook и други технологични компании са изправени пред засилен антитръстов контрол.

През октомври главният прокурор в Ню Йорк обяви, че 47 щатски прокурори разследват Facebook за антиконкурентни практики. Всички участващи щати "са обезпокоени, че Facebook може да изложи на риск потребителски данни, да намали качеството на избора на потребителите и да повиши цената на рекламата".