Dell сменя всички потребителски пароли след кибератака

/ Thinkstock/Getty Images
Dell са станали жертва на хакерска атака. Мрежата на компанията е била пробита на 9-ти ноември, но атаката е била засечена и спряна. Целта на атаката е била да се откраднат потребителски данни. Проведените впоследствие разследвания не показват дали хакерите са успели да се сдобият с потребителски данни, но не могат да потвърдят и че не са успели.

Затова като превантивна мярка Dell промени паролите на всички акаунти на Dell.com (онлайн магазина). Промяната е станала на 14-ти ноември, пет дни след като е установен пробивът. Според запознати с пробива, при смяната на паролите компанията не е уведомила потребителите за причината за промяната.

Според Dell единствената информация, до която хакерите са стигнали, са потребителски имена, имейл адреси и разбъркани пароли.

От Софтуерния университет уточняват, че атаката се случва в момент, в който контрола от страна на държавните регулаторни органи над компаниите, боравещи с лични данни се затяга.

От Dell излязоха със становище, че поради своята специфика и предприети действия, случаят не нарушава регулаторни или законови изисквания и неговото публично оповестяване е съзнателен избор на компанията с цел да запази потребителското доверие, което е изградила през годините.

Засега от компанията не предоставят конкретна информация за броя засегнати акаунти, но поясниха, че платежната информация и други ценни потребителски данни не са засегнати. От Dell допълниха, че случаят е надлежно докладван на съответните органи.
СофтУни