Децата на възраст между 8 и 14 години в Европа не познават свят без интернет, но въпреки това предпочитат да се срещат с приятелите си на живо, сочат резултатите от проучване на компанията "Уолт Дисни", цитирани от Ройтерс. Проучването е извършено сред 3020 деца във Великобритания, Германия, Франция, Испания, Италия и Полша. Резултатите показват, че поколението "XD", както го наричат от "Уолт Дисни", съчетава пристрастеността към високите технологии със семейните ценности и използва интернет за игра и писане на домашни.
"Децата от поколението "XD" проявяват засилен интерес към социално-икономическите проблеми и високите семейни ценности, и вече демонстрират поведенчески модели, които ще окажат голямо влияние върху бъдещето", пише изпълнителният директор на проучването Виктория Харди в имейл до Ройтерс.
Въпреки широката популярност на социални мрежи като Фейсбук почти една трета от запитаните са заявили, че предпочитат да се срещат с приятелите си лице в лице, макар че 44 процента смятат, че интернет им помага да поддържат връзка с тях, допълва БТА.
Повече от седем от всеки десет деца използват интернет за игри, а 59 процента използват мрежата, за да си пишат домашните.
В отговорите си децата демонстрират висока социална отговорност. 90 процента твърдят, че е важно да се вземат мерки за съхраняване на природата, а 74 процента твърдят, че редовно рециклират продуктите, които могат да бъдат рециклирани.
Традиционните ценности също намират място в отговорите на децата. 70 процента от тях заявяват, че за тях е важно да пестят от джобните си пари и че хората, на които се възхищават най-много, са родителите им.
Децата продължават да мечтаят за професии, към които техните предци са се насочвали в детска възраст преди бума на информационните технологии. Петте най-предпочитани професии са ветеринарен лекар, учител, футболист, лекар и полицай.