Властите в Брюксел приеха разчет за постепенната отмяна на достъпа до центъра на града на превозни средства с двигатели с вътрешно горене, съобщават местни медии.
Предвижда се от 2030 г. да бъдат забранени всякакви дизелови двигатели, а от 2035 г. и двигателите на бензин или газ. Превозни средства с двигатели с вътрешно горене ще бъдат изцяло забранени от 2050 година.
От 2022 г. ограниченията ще обхванат и двуколесните превозни средства. Предвиждат се законодателни промени, насочени към ново данъчно облагане на превозните средства според действителната мощност, използваното гориво и теглото. Всички тези правила не обхващат превозните средства, регистрирани като класически (колекционерски) и произведени преди повече от 25 години.
В последните две години в Белгия използването на автомобил в пътя до работа и обратно към дома е нараснало с 13 на сто, показват нови данни. Отчита се, че въпреки исканията на учениците за по-природосъобразен живот, след като напуснат гимназията 70 на сто младежите избират да достигат до работното си място или до университета с автомобил. Едва един от трима решава да пътува с колело.
Трима от петима избират служебен автомобил, дори да имат възможност да ползват безплатен обществен превоз или да получат обезщетение, че се движат с велосипед
Предвижда се от 2030 г. да бъдат забранени всякакви дизелови двигатели, а от 2035 г. и двигателите на бензин или газ. Превозни средства с двигатели с вътрешно горене ще бъдат изцяло забранени от 2050 година.
От 2022 г. ограниченията ще обхванат и двуколесните превозни средства. Предвиждат се законодателни промени, насочени към ново данъчно облагане на превозните средства според действителната мощност, използваното гориво и теглото. Всички тези правила не обхващат превозните средства, регистрирани като класически (колекционерски) и произведени преди повече от 25 години.
В последните две години в Белгия използването на автомобил в пътя до работа и обратно към дома е нараснало с 13 на сто, показват нови данни. Отчита се, че въпреки исканията на учениците за по-природосъобразен живот, след като напуснат гимназията 70 на сто младежите избират да достигат до работното си място или до университета с автомобил. Едва един от трима решава да пътува с колело.
Трима от петима избират служебен автомобил, дори да имат възможност да ползват безплатен обществен превоз или да получат обезщетение, че се движат с велосипед