Американците харчат със 7,9% повече за Деня на благодарността
Американците харчат със 7,9% повече за Деня на благодарността / netinfo

Разходите, които американските домакинства правят във връзка с Деня на благодарността, са се увеличили през 2007 г., сочи проучване на Мерил Линч, което беше публикувано в американската преса.

Индексът, установен от американската инвестиционна банка, включва разходите за традиционни продукти като пуйка, боровинки, тиквен пай, тези за цветя и подаръци – играчки, дрехи, електроника, както и за гориво, хотели, транспорт, поздравителни картички.

Този индекс показва увеличение на разходите със 7,9% през седмиците, предшестващи Деня на благодарността през 2007 г. в сравнение със същия период на миналата година. Увеличението през 2007 г. е второто най-голямо след това от 1999 г., посочва БГНЕС.

„Една от причините, поради които се намалява доверието на потребителите във време на годината, когато всички ние трябва да бъдем щастливи, без съмнение е фактът, че разходите за такива празници чувствително нарастват, което рязко съкращава покупателната способност на американците“, пише Дейвид Розенбърг, икономист в Мерил Линч.