Новият спортно-технически директор на Ферари Стефано Доменикали сподели, че от следващия сезон ще има леки промени в квалификацията за място преди всяко Гран При от Формула 1.
Доменикали разкри, че това ще се направи, за да не се губи време за изразходване на гориво в третата част от тренировката за място. Според него първата част на квалификацията ще се увеличи до 20 минути, а досега бе само 15. За втората част няма да има промени, докато последната и решителна трета ще бъде само 10 минути, което е най-съществената промяна.
Сред другите промени е забраната за дозареждане с гориво след края на тренировката, което досега ставаше въз основа на броя навъртени обиколки в последната трета част.
От този сезон първите десет коли на стартовата решетка ще започват състезанието с количеството гориво, с което е останал болидът след края на квалификацията.
Тези промени предстои да бъдат ратифицирани от Съвета по моторни спортове към ФИА, като Доменикали е твърдо уверен, че промените ще бъдат приети.
Доменикали разкри, че това ще се направи, за да не се губи време за изразходване на гориво в третата част от тренировката за място. Според него първата част на квалификацията ще се увеличи до 20 минути, а досега бе само 15. За втората част няма да има промени, докато последната и решителна трета ще бъде само 10 минути, което е най-съществената промяна.
Сред другите промени е забраната за дозареждане с гориво след края на тренировката, което досега ставаше въз основа на броя навъртени обиколки в последната трета част.
От този сезон първите десет коли на стартовата решетка ще започват състезанието с количеството гориво, с което е останал болидът след края на квалификацията.
Тези промени предстои да бъдат ратифицирани от Съвета по моторни спортове към ФИА, като Доменикали е твърдо уверен, че промените ще бъдат приети.