Съвместна публикация с в-к "Стандарт"
Докато през целия съботен следобед на Острова падаха главите наевропейски колоси като Манчестър Юнайтед и Челси, при това отзначително по-посредствени в исторически план тимове от тях, у насчелната тройка пак победи. Вярно, по три коренно различни начина. И нена последно място - без ЦСКА, Левски и Локомотив (Сф) да имат вина заподобна ситуация. Отдавна в "А" група големите дават точки със същатамъка, с която лисицата кара гарвана да пусне сиренцето. Трудно, мъчително и с цената на много хитринки. Отборите, опитали да направяттова през изминалия кръг, се провалиха по три прости причини коитовинаги са вредяли на амбициите на който и да е футболен тим: 1. Това,да се предадеш предварително, считайки се за обречен, 2. Това, да решиш от първата минута да браниш равенството с цената предимно на лежанки потерена, и 3. Това, да не си повярваш, че след като вече си вкарал целитри гола, можеш и нещо повече.
Като драма безспорно двубоят в Стара Загора изпъква на преден план.Оцелелият през зимата Берое опита безплатно да си купи точка. За да незвучи това скандално, вкарваме в употреба битовия принцип, че всяконещо си има цена и тя трябва да се плати. Футболът рядко е лотарияосвен при изпълнението на допълнителните дузпи. В живота, ако искаштелевизор или пералня - плащаш с пари. В спорта - ако гониш някаквацел, плащаш със съответните усилия. Домакините почти не предложихафутбол за час и половина на терена, а накрая се разсърдиха, че останахас празни ръце. В ролята на по-големия и по-силен батко Левски им биедно шамарче на финала и си взе полагаемото. За Берое останаоцеляването, за шампионите пък притеснението от трите поредни победи спо един гол над отбори, чиято цел беше именно да загубят с по един гол.
Излиза, че в мачовете с Левски въпросните Черноморец, Вихрен и донякъдеБерое, а не "сините", са изпълнили целите си. А защо за подобнирезултати ЦСКА беше разкъсван цяла есен, а сега критиките към тима наСтоилов са толкова немощни, колкото гласа на плах участник в кастингана "Мюзик Айдъл" спрямо турбините на всички самолети на "Хийтроу"? Идали това помага в някаква степен на самия Левски?
В същото време ЦСКА разбра как трябва да спечели в Петрич и го направис лекота. Тотален превес от първата минута и логично спечелен мач заедно полувреме. Оттам до края целта наподобяваше електронна игра, вкоято трябва да не пропаднеш в някоя от многобройните ями по терена на"Цар Самуил". Ей Богу, имам чувството, че ако даден играч беше уцелилдупка, щеше да влезе в нея поне до кръста. За героя на ЦСКА от този мачФлорентин Петре положението опираше дори до брадичката му.
"Армейците"продължиха традицията от последните няколко сезона да печелятубедително в Петрич, с което трябва да преименуват понятието загостуванията си на Бела от "негостоприемен терен" единствено на"неравномерен терен".
ЦСКА навлиза в най-спокойната си минисерия през пролетта, в коятотрябва да очаква сигурни нови три поредни победи и да наблюдава синтерес случващото се при конкуренцията.
Част от нея продължава да бъде Локомотив Сф. "Железничарите" останаха виграта, след като се наиграха с Черно море. Навсякъде по света, когатодаден мач завърши при резултат 4:3, всички са доволни. В България обачеи двете страни си тръгнаха ядосани. Варненци разбираемо защо, столичанис тревожна мисъл в главите си, за това, което ги очаква припо-сериозните противници.
Друг възлов мач, поне според разбиранията на националната телевизия беше Славия - Локомотив Пд. Бегъл поглед на предстоящата програма на"смърфовете" би направил главите на привържениците от "Лаута" естественфенски атрибут. Кичур черни, кичур бели коси.
Ако не се вземат точки от Левски или от гостуването на Черно море, или на градския съперникБотев, тревогата ще се превърне в ежедневно състояние в клуба. Самите"канарчета" издържаха задължителния изпит за голяма част от отборитетози сезон - мач с Видима и се изравниха по точки с Локо (Пд). Значи вПловдив пак ще става интересно.
Пирин реализира цели 25% от головете,които бе вкарал до момента в шампионата. 4:0 срещу Марек и тимът отДупница вече е толкова близо до опасната зона, колкото къса е и новатамагистрала до града в сравнение с нормалните аутобани в Европа.