Yettel стартира нова услуга – „Защита на профила“, която помага на клиентите да бъдат информирани в случай на изтичане на данните им. Тя е разработена в партньорство с шведската технологична компания EyeonGroup и интелигентно следи за изтичане на имейл адреси и друга чувствителна информация на клиентите при спазване на най-високи нива на сигурност и поверителност. Когато открие избрания имейл адрес в подозрителни бази данни, „Защита на профила“ уведомява клиентите и така им дава възможност да предприемат превантивни мерки срещу потенциални злоупотреби.
Кражбата на самоличност е едно от най-бързо растящите престъпления и засяга все повече хора от целия свят. При нарушения на сигурността на данните чувствителна информация за потребителите може да попадне в различни бази данни в т.нар. „дълбока“ (deep) и „тъмна“ (dark) мрежи, след което да бъде използвана за неправомерни цели.
Абонатите на „Защита на профила“ могат да наблюдават до пет имейл адреса чрез приложението на Yettel. При въвеждане на имейлите в системата се извършва незабавна историческа проверка, за да се потвърди дали данните вече са част от подозрителни бази данни, и започва непрекъснато наблюдение за потенциални нови нарушения на сигурността на данните на потребителите.
Ако наблюдаваната информация е компрометирана, клиентът ще получи нотификация с подробна информация. От нея потребителят ще научи къде е настъпил пробивът в сигурността и на кои акаунти трябва да смени паролите си. „Защита на профила“ също така ще проверява и уведомява клиентите, ако нарушението на сигурността засяга и друга информация на клиента, свързана с наблюдавания имейл адрес.
Услугата „Защита на профила“ идентифицира личната информация, намалява възможността за фалшиви нотификации и анализира връзката между различните бази данни и записите в тях. Това е възможно благодарение на патентованата технология на EyeonGroup, използваща изкуствен интелект и трето поколение NLP – natural language processing или обработка на естествен език, с което се добавя допълнително ниво към автоматизирания процес и оценката на събраните данни. Процесите по управление на данните, анализирани с „Защита на профила“, предлагат най-високо ниво на сигурност, а IT инфраструктурата на EyeonGroup покрива изискванията на стандарта PCI DSS. Освен това цялата информация е напълно анонимизирана, което означава, че компанията не може да види данните, въведени от потребителите.
Yettel и EyeonGroup също така нямат възможност и не следят как клиентите използват своите имейл адреси и друга лична информация. „Защита на профила“ единствено сканира бази данни и уведомява абоната, ако открие информация за него на публично достъпни места, които не са безопасни.
Управлението на услугата е много лесно и се извършва изцяло чрез мобилното приложение на Yettel. Потребителите могат да тестват услугата безплатно през първите три месеца, като месечната цена след пробния период е 1 лев с ДДС. Като част от стартиращата кампания, телекомуникационният оператор ще осигури безплатен достъп до част от основните функции на услугата на всички потребители. Те ще могат да проверят дали техните имейл адреси са били засегнати от кражба на данни на специалната търсачка на сайта на оператора Yettel.bg. За пълен достъп и по-подробна информация клиентите ще могат да се абонират през приложението на оператора.
Кражбата на самоличност е едно от най-бързо растящите престъпления и засяга все повече хора от целия свят. При нарушения на сигурността на данните чувствителна информация за потребителите може да попадне в различни бази данни в т.нар. „дълбока“ (deep) и „тъмна“ (dark) мрежи, след което да бъде използвана за неправомерни цели.
Абонатите на „Защита на профила“ могат да наблюдават до пет имейл адреса чрез приложението на Yettel. При въвеждане на имейлите в системата се извършва незабавна историческа проверка, за да се потвърди дали данните вече са част от подозрителни бази данни, и започва непрекъснато наблюдение за потенциални нови нарушения на сигурността на данните на потребителите.
Ако наблюдаваната информация е компрометирана, клиентът ще получи нотификация с подробна информация. От нея потребителят ще научи къде е настъпил пробивът в сигурността и на кои акаунти трябва да смени паролите си. „Защита на профила“ също така ще проверява и уведомява клиентите, ако нарушението на сигурността засяга и друга информация на клиента, свързана с наблюдавания имейл адрес.
Услугата „Защита на профила“ идентифицира личната информация, намалява възможността за фалшиви нотификации и анализира връзката между различните бази данни и записите в тях. Това е възможно благодарение на патентованата технология на EyeonGroup, използваща изкуствен интелект и трето поколение NLP – natural language processing или обработка на естествен език, с което се добавя допълнително ниво към автоматизирания процес и оценката на събраните данни. Процесите по управление на данните, анализирани с „Защита на профила“, предлагат най-високо ниво на сигурност, а IT инфраструктурата на EyeonGroup покрива изискванията на стандарта PCI DSS. Освен това цялата информация е напълно анонимизирана, което означава, че компанията не може да види данните, въведени от потребителите.
Yettel и EyeonGroup също така нямат възможност и не следят как клиентите използват своите имейл адреси и друга лична информация. „Защита на профила“ единствено сканира бази данни и уведомява абоната, ако открие информация за него на публично достъпни места, които не са безопасни.
Управлението на услугата е много лесно и се извършва изцяло чрез мобилното приложение на Yettel. Потребителите могат да тестват услугата безплатно през първите три месеца, като месечната цена след пробния период е 1 лев с ДДС. Като част от стартиращата кампания, телекомуникационният оператор ще осигури безплатен достъп до част от основните функции на услугата на всички потребители. Те ще могат да проверят дали техните имейл адреси са били засегнати от кражба на данни на специалната търсачка на сайта на оператора Yettel.bg. За пълен достъп и по-подробна информация клиентите ще могат да се абонират през приложението на оператора.