Чрез вашата банкова сметка и карта можете да извършвате различни действия като плащания в магазини, усвояване на пари от бърз кредит, теглене на пари в брой, плащане на сметки и т.н. Какво се случва обаче в случай, че объркате своя ПИН код при опит да изтеглите пари?
ПИН кодът е основният инструмент за сигурност, който защитава вашата банкова карта от престъпници. Следователно, ако го забравите, ще бъде трудно да изтеглите пари от картовата си сметка, чрез банкомат.
Какво се случва, ако ПИН кодът бъде въведен неправилно?
Нищо за първите два пъти. Банкоматът само ще ви помоли да опитате отново. След третата грешка банковата система блокира картата - тоест вече няма да е възможно повторното въвеждане на кода. Това е необходимо, за да не може измамник да отгатне паролата. Съответно, вие също няма да можете да използвате картата, докато блокирането не бъде премахнато.
По правило картата се блокира до следващия календарен ден (или точно за 24 часа - в зависимост от банката). След известно време можете отново да опитате да запомните ПИН кода. При условие, че картата не е „изядена“ от банкомата, разбира се.
Как да деблокирате карта след погрешно въвеждане на ПИН код?
Ако не сте успели да въведете правилна парола два пъти и картата е била блокирана, това все още не е моментът да се отчайвате.
Като начало трябва да се обадите в банката и да изясните: възможно е картата да не е блокирана завинаги, а само за един ден. В този случай след ден ще можете да я използвате отново. Ако картата е блокирана за дълго време, ще трябва да се разберете с банката. За да направите това, по-добре е незабавно да се обадите на горещата линия на банката, да опишете ситуацията и да преминете през идентификация. След това операторът ще ви насочи за подаване на заявление за отключване на картата.
Ако след отключване на картата отново въведете ПИН кода неправилно три пъти, особено в първите дни, банката може да блокира картата - завинаги . В този случай тя ще трябва да бъде преиздадена.
Как да върнете карта от банкомат
Ако сте въвели кода неправилно три пъти на банкомата, тогава можете да се сбогувате с картата: устройството ще я „изяде“ и няма да я върне без намесата на сервизния отдел.
Ако това е направено от банкомат на същата банка, която е издала картата, тогава това е добре. Защото ще бъде възстановена до няколко дни. Но ако картата е била "изядена" от банкомат на друга банка, тогава ще трябва да чакате по-дълго - до две до три седмици. В такава ситуация ще бъде по-бързо да издадете отново картата, отколкото да я чакате да се върне.
ПИН кодът е основният инструмент за сигурност, който защитава вашата банкова карта от престъпници. Следователно, ако го забравите, ще бъде трудно да изтеглите пари от картовата си сметка, чрез банкомат.
Какво се случва, ако ПИН кодът бъде въведен неправилно?
Нищо за първите два пъти. Банкоматът само ще ви помоли да опитате отново. След третата грешка банковата система блокира картата - тоест вече няма да е възможно повторното въвеждане на кода. Това е необходимо, за да не може измамник да отгатне паролата. Съответно, вие също няма да можете да използвате картата, докато блокирането не бъде премахнато.
По правило картата се блокира до следващия календарен ден (или точно за 24 часа - в зависимост от банката). След известно време можете отново да опитате да запомните ПИН кода. При условие, че картата не е „изядена“ от банкомата, разбира се.
Как да деблокирате карта след погрешно въвеждане на ПИН код?
Ако не сте успели да въведете правилна парола два пъти и картата е била блокирана, това все още не е моментът да се отчайвате.
Като начало трябва да се обадите в банката и да изясните: възможно е картата да не е блокирана завинаги, а само за един ден. В този случай след ден ще можете да я използвате отново. Ако картата е блокирана за дълго време, ще трябва да се разберете с банката. За да направите това, по-добре е незабавно да се обадите на горещата линия на банката, да опишете ситуацията и да преминете през идентификация. След това операторът ще ви насочи за подаване на заявление за отключване на картата.
Ако след отключване на картата отново въведете ПИН кода неправилно три пъти, особено в първите дни, банката може да блокира картата - завинаги . В този случай тя ще трябва да бъде преиздадена.
Как да върнете карта от банкомат
Ако сте въвели кода неправилно три пъти на банкомата, тогава можете да се сбогувате с картата: устройството ще я „изяде“ и няма да я върне без намесата на сервизния отдел.
Ако това е направено от банкомат на същата банка, която е издала картата, тогава това е добре. Защото ще бъде възстановена до няколко дни. Но ако картата е била "изядена" от банкомат на друга банка, тогава ще трябва да чакате по-дълго - до две до три седмици. В такава ситуация ще бъде по-бързо да издадете отново картата, отколкото да я чакате да се върне.