Филмът „Море на вятъра“ с генерален партньор Kaufland България ще бъде показан премиерно на Burgas International Film Fest

Документалната лента е за уиндсърф предизвикателството с кауза WIND2WIN, а подкрепата на компанията е в контекста на борбата й с пластмасата за еднократна употреба

/ WIND2WIN
Документалната лента е за уиндсърф предизвикателството с кауза WIND2WIN, а подкрепата на компанията е в контекста на борбата й с пластмасата за еднократна употреба
Документалният филм „Море на вятъра“ с генерален партньор Kaufland България ще бъде показан за първи път на Burgas International Film Fest. Филмът разказва за уиндсърф предизвикателството с кауза на сърфистите Илияна Стоилова и Йоан Колев. През септември миналата година те прекосиха скоростно с уиндсърфове Черно море, изминавайки 300 км по вода, заедно с двама морски биолози, за да изследват състоянието на крайбрежните морски води и да привлекат общественото внимание към замърсяването на морето с пластмаса.

„Море на вятъра“ е с продължителност 30 минути и проследява стъпка по стъпка рекордното постижение на двамата уиндсърфисти, като поставя фокус върху социалната значимост на инициативата. Премиерата ще бъде на 2 август 2019 г. (петък) в Бургас, като част от програмата на четвъртото издание на престижния форум Burgas International Film Fest. На лятна сцена „Охлюва“, Културен център Морско казино, от 21,30 часа всеки желаещ ще може да види филма и след прожекцията му да участва в дискусия за опазването на Черно море от пластмаса. Входът за събитието е свободен.

Филмът е продуциран от Remove Remove Productions и Beardfrost Productions. Освен на премиерната прожекция в Бургас, той може да бъде видян още на следните места:

3.08. от 21,30 часа – бар „Surf House“, плаж „Градина“;

7.08. от 20,30 часа - Лятно кино „Созопол“, Созопол;

10.08. от 21,30 часа - Морска сцена Царево;

17.08. от 21,30 часа - Akasha surf school, Приморско, плаж „Перла“.

„Море на вятъра“ разказва за силата на духа и волята, които те държат изправен дори да виждаш, че всичко отива на вятъра. Това е филм за предизвикателството да се откажем от всекидневните удобства на пластмасата с цел да опазим единствения дом, който познаваме. Радваме се, че Kaufland България застанаха до нас в това смело начинание и застанаха зад каузата за чисто Черно море. Обединихме усилия в битката за намаляването на употребата на пластмаса за еднократна употреба и опазването на нашето море“, коментираха Илияна и Йоан..

В „Море на вятъра“, освен тях, зрителите ще видят и останалите членове на екипа - морските биолози Димитър Беров и Велизара Стоилова и капитана на експедицията Явор Колев. Тримата следваха неотлъчно сърфистите със специален плавателен съд, от който извършиха мониторинг на плаващите морски отпадъци.

Kaufland България подкрепи експедицията на двамата сърфисти в рамките на своята политика за борба срещу замърсяването с пластмаса. Още от 2013 г. компанията не използва твърди пластмасови микрочастици при създаването и производството на собствените си козметични, санитарни и хигиенни марки продукти. Kaufland се е ангажирала до 2025-а да намали пластмасата с най-малко 20%, а пластмасовите опаковки на собствените марки продукти да са 100% рециклируеми. Плановете са до края на 2019 г. компанията целенасочено да изключи от асортимента си определени артикули от пластмаса и да ги замени с техни устойчиви алтернативи.

МОРЕ НА ВЯТЪРА / WIND2WIN (2019) - ТРЕЙЛЪР / TRAILER from Remove Remove Productions on Vimeo.