/ silentbet.com
Без съмнение 2020 г. ще остане в историята като годината на онлайн индустриите. Някои особени промени със сигурност промениха потребителските навици и начина на живот, но дори и с някои ограничения, почитателите на електронни игри намериха доста разнообразни начини да се забавляват и социализират. Играта в мрежа се оказа една добра възможност за поддържането на социални контакти и след като мнозина трябваше да прекарват повече време в дома си, започнаха да инвестират свободното си време именно в това забавление.

Аудиторията тук спокойно може да се измери в милиони души, а и можем да бъдем сигурни, че няма човек, който поне веднъж да не е играл някаква игра, без значение дали говорим за компютър или конзола. През изминалата година интересът към редица заглавия отбеляза нови върхове и това не изненада нито един експерт. По-интересен е фактът, че мнозина обърнаха внимание на електронните спортове. Именно те продължиха спокойно своята дейност и спечелиха вниманието на спортни фенове, които до този момент само забелязваха, че съществува такава индустрия.

Макар и да говорим за развлекателна индустрия, когато съществува конкуренция и платформа за премерването на сили, винаги е само въпрос на време, преди да бъдат привлечени спонсори, рекламодатели и дори букмейкъри, които да предлагат залози. А с оглед на огромната аудитория, последното изобщо не ни изненадва. Възможността на един почитател на електронни игри да направи стъпката към професионалния спорт е особено голяма и всичко винаги зависи от възможностите.

Някои от първите големи турнири започнаха да се провеждат преди повече от 20 години, когато интернет показа възможностите си и въпреки възможността всеки да се забавлява от дома, много скоро редица организатори решиха да направят по-мащабни събития, да канят фенове и професионални играчи, за да се наблюдава играта им на живо.

Портфолиото с предложения също се разшири и можем да видим, че заглавия като Call of Duty, Counter-Strike:GO, League of Legends и Fortnite, са сред фаворитите на аудиторията. Впрочем ако разгледаме анализа на българският оператор efbet от silentbet.com, можем да забележим, че в платформата присъстват електронни спортове и феновете спокойно могат да гледат всеки сблъсък на живо. Не трябва да забравяме, че дори пазарите са съобразени с типа електронен спорт, към който сме се ориентирали. А и все повече фенове могат спокойно да открият съвети за залагания на електронни спортове в уеб пространството.

И докато можем да открием различни проучвания за влиянието на електронните игри, не трябва да забравяме, че това е най-социалният спорт на света, събиращ на едно място професионалисти, любители и почитатели. Именно феновете позволяват тази практика да продължи и докато вниманието е на такава висота, можем да забележим, че и организаторите ще правят още по-сериозни и впечатляващи турнири. Освен това не трябва да забравяме, че когато разполагаме с вниманието не само на толкова много почитатели, но и на разнообразие от компании, електронният спорт спокойно може да достигне нивото на кариера и да даде сериозни шансове за израстване.

Професионалните играчи често се състезават за 6-цифрени суми във всеки турнир, към това трябва да добавим различните рекламни договори, които подписват, предоставянето на техника и още много други. Тайната може би се крие в свободния достъп и възможността на почитателите да се изправят срещу самите професионалисти, защото докато реалните атлети тренират в базата на даден отбор, геймърите често използват популярните сървъри, за да тренират с всички останали. Развитието достига до такава степен, че повечето геймъри могат да се окажат доста по-влиятелни в социалните медии от някои популярни холивудски величия.

Дори някои колежи предлагат стипендии за развиването на тази индустрия. Ако погледнем експертното мнение, през следващите години можем да видим само още по-сериозният скок на тази развлекателна индустрия, а с оглед на това, че гейминг индустрията постоянно се стреми да създаде ново заглавие, аудиторията и професионалните играчи със сигурност само ще се повишават.