Ателие БГ е първото виртуално ателие с физическо присъствие, създаващо уникални ръчно изработени изделия от талантливи български майстори и артисти. Всяко произведение е създадено с внимание към детайла, вдъхновение и любов, като предлага нестандартни идеи за подаръци, интериор и стил. Ателие БГ подкрепя устойчивото творчество с материали, които щадят околната среда.
Кога, как и кой стартира бизнесът Ателие БГ?
Собствената идентичност и автентичност в съвремието ни, когато повърхностното се превръща в норма, са особено важни.
Автентичността е да имаш свой собствен път на търсене и смелостта да го следваш.
Сръчни български ръце под едно небе е идеята зад АТЕЛИЕ БГ.
Идея на няколко широки скроени хора, които обичат изкуството и страната ни.
Едно истинско ателие, в онлайн и физически формат, събирателна точка на някои от най-добрите автори на ръчно направени изделия в България.
АТЕЛИЕ БГ е страст, талант и вдъхновение. Каталог на изяществото, въображението и креативността на сръчните български ръце. Пример за бягството от имитацията и клишето, пример за автентичност.
Създадено с много любов към българското и българските творци.
Платформата им позволява да достигнат до повече клиенти и да се съсредоточат върху това, което умеят най-добре, а именно да творят. Делегирайки маркетинг стратегията и пласмент на нас.
Ако можете да върнете времето назад и промените едно нещо в бизнеса си, какво би било то?
Нищо. Като психолог, вярвам, че няма провал, а само обратна връзка. Пътят към успеха е осеян със завои, както всеки един път. И това е нормално.
Не съществува идеално прав път - и в реалния свят, и в света на бизнеса.
Как реагирате на промените и новите тенденции в индустрията, за да запазите конкурентоспособността си?
Последната година заложихме повече на офлайн продажбите от уста на уста. Открихме магазинче в столичен МОЛ. И магазниче в Созопол. Наблегнахме повече на творческите ателиета в Ателието ни на Лавеле 16. Разработихме собствен софтуер. Планувани са и още промени с колегите, които поддържат сайта ни, за да добавим нови услуги и функционалности.
Вярно е, че българите по-рядко отделят пари или, поне големи суми, за да си купят изкуство. А какво да кажем за ръчни изработки и уникати…
Ръчните изработки предполагат некратко време за работа, използването на скъпи суровини и влагането на душа. Затова и цените на изделията, често, са по-високи от масовките в квартален магазин. Аргументирането на цената, атрактивното представяне на продуктите, подходящият маркетинг и реклама, проактивността и бранда – са жизнено важни, за да стигнат продуктите до своите правилни купувачи. Това е и нашата роля.
И може би тъй като истински обичаме това, което правим, то просто се случва лесно.
Можете ли да споделите конкретен случай, в който компанията е успяла успешно да се адаптира към значителна промяна на пазара и какви стъпки предприехте за постигане на този успех?
Много интересен въпрос.
Някои от вас знаят, други – не, че съм автор на книгата “Изящна комуникация с другите и себе си – НЛП и Кибернетиката”.
Ще се позова именно на един от простичките принципи на кибернетиката.
Ние всички живеем в отворена система, която предполага, че средата е изменчива и се променя.
Има два варианта:
- Може да се адаптираме гъвкаво, уверено, когато осъзнаем, че се справяме добре и в непозната среда.
- Или може да се предадем и упорстваме, като опитваме да променим средата около себе си, вместо нас самите.
Подобен начин на поведение е довел до гибелта на много животински и растителни видове.
Не оцелява най-силният, нито най-интелигентният, а най-приспособимият към промяна. Всички знаем знаменития цитат на Чарлз Дарвин, "Произход на видовете"... Той е прав.
Ако трябва да споделя конкретен случай, в който компанията е успяла успешно да се адаптира към значителна промяна на пазара, те са два:
- Периодът на ковид, чрез онлайн обученията.
- И инфлацията, която рефлектира на цените на хендмейд продуктите. Конкретните стъпки за последната година описахме по-горе: повече офлайн продажби и по-добър маркетинг ориентиран към това, което ни различава и прави уникални; и ориентиран към сетивата и емоциите на различните таргети клиенти.
С какви думи бихте мотивирали един млад човек да започне бизнес в България?
Не е лесно, да, но е напълно възможно да се създаде успешен бизнес в България. Пазарът е по-ограничен и финансовите възможности на хората, също.
Посланието ми към младите?
Насочете се към това, което обичате и следвайте посоката.
Визия, позитивизъм, упорит труд и време и малко късмет са формулата за устойчив успех.
Ателие БГ e част от eCommerce Awards 2024 - Конкурсът който търси звездите на онлайн търговията в България! Повече информация за наградите и как да се включите може да намерите тук: https://ecommerceawards.bg.
Кога, как и кой стартира бизнесът Ателие БГ?
Собствената идентичност и автентичност в съвремието ни, когато повърхностното се превръща в норма, са особено важни.
Автентичността е да имаш свой собствен път на търсене и смелостта да го следваш.
Сръчни български ръце под едно небе е идеята зад АТЕЛИЕ БГ.
Идея на няколко широки скроени хора, които обичат изкуството и страната ни.
Едно истинско ателие, в онлайн и физически формат, събирателна точка на някои от най-добрите автори на ръчно направени изделия в България.
АТЕЛИЕ БГ е страст, талант и вдъхновение. Каталог на изяществото, въображението и креативността на сръчните български ръце. Пример за бягството от имитацията и клишето, пример за автентичност.
Създадено с много любов към българското и българските творци.
Платформата им позволява да достигнат до повече клиенти и да се съсредоточат върху това, което умеят най-добре, а именно да творят. Делегирайки маркетинг стратегията и пласмент на нас.
Ателие БГ
Ако можете да върнете времето назад и промените едно нещо в бизнеса си, какво би било то?
Нищо. Като психолог, вярвам, че няма провал, а само обратна връзка. Пътят към успеха е осеян със завои, както всеки един път. И това е нормално.
Не съществува идеално прав път - и в реалния свят, и в света на бизнеса.
Ателие БГ
Последната година заложихме повече на офлайн продажбите от уста на уста. Открихме магазинче в столичен МОЛ. И магазниче в Созопол. Наблегнахме повече на творческите ателиета в Ателието ни на Лавеле 16. Разработихме собствен софтуер. Планувани са и още промени с колегите, които поддържат сайта ни, за да добавим нови услуги и функционалности.
Ателие БГ
Ръчните изработки предполагат некратко време за работа, използването на скъпи суровини и влагането на душа. Затова и цените на изделията, често, са по-високи от масовките в квартален магазин. Аргументирането на цената, атрактивното представяне на продуктите, подходящият маркетинг и реклама, проактивността и бранда – са жизнено важни, за да стигнат продуктите до своите правилни купувачи. Това е и нашата роля.
И може би тъй като истински обичаме това, което правим, то просто се случва лесно.
Ателие БГ
Можете ли да споделите конкретен случай, в който компанията е успяла успешно да се адаптира към значителна промяна на пазара и какви стъпки предприехте за постигане на този успех?
Много интересен въпрос.
Някои от вас знаят, други – не, че съм автор на книгата “Изящна комуникация с другите и себе си – НЛП и Кибернетиката”.
Ще се позова именно на един от простичките принципи на кибернетиката.
Ние всички живеем в отворена система, която предполага, че средата е изменчива и се променя.
Има два варианта:
- Може да се адаптираме гъвкаво, уверено, когато осъзнаем, че се справяме добре и в непозната среда.
- Или може да се предадем и упорстваме, като опитваме да променим средата около себе си, вместо нас самите.
Подобен начин на поведение е довел до гибелта на много животински и растителни видове.
Не оцелява най-силният, нито най-интелигентният, а най-приспособимият към промяна. Всички знаем знаменития цитат на Чарлз Дарвин, "Произход на видовете"... Той е прав.
Ако трябва да споделя конкретен случай, в който компанията е успяла успешно да се адаптира към значителна промяна на пазара, те са два:
- Периодът на ковид, чрез онлайн обученията.
- И инфлацията, която рефлектира на цените на хендмейд продуктите. Конкретните стъпки за последната година описахме по-горе: повече офлайн продажби и по-добър маркетинг ориентиран към това, което ни различава и прави уникални; и ориентиран към сетивата и емоциите на различните таргети клиенти.
С какви думи бихте мотивирали един млад човек да започне бизнес в България?
Не е лесно, да, но е напълно възможно да се създаде успешен бизнес в България. Пазарът е по-ограничен и финансовите възможности на хората, също.
Посланието ми към младите?
Насочете се към това, което обичате и следвайте посоката.
Визия, позитивизъм, упорит труд и време и малко късмет са формулата за устойчив успех.
Ателие БГ e част от eCommerce Awards 2024 - Конкурсът който търси звездите на онлайн търговията в България! Повече информация за наградите и как да се включите може да намерите тук: https://ecommerceawards.bg.