Бедността подтиква българина да продаде гласа си
Бедността подтиква българина да продаде гласа си / снимкa: DarikNews

Национално представително проучване показва, че основният мотив на българите да продадат гласа си е ниският им жизнен статус. Това сочат данните от допитване на НЦИОМ по поръчка на "Прозрачност без граници" и представено от програмния координатор на асоциацията Ваня Нушева.

Проучването показва, че едва четири на сто от запитаните биха се съгласили да продадат гласа си на предстоящите избори, ако някоя партия им предложи това. От тях 27.5 на сто посочват, че е приемливо да се гласува срещу заплащане, защото имат нужда от пари. Около 13 процента от хората са заявили: "гласуването е тайно, ще взема парите и ще гласувам за когото съм решил". Според 11.6 на сто продаването на гласа е единствената полза от гласуването.

Данните от проучването сочат още, че у нас 20.9 на сто от ромите, 7.7 на сто от етническите турци и 2.9 на сто от българите биха се съгласили да гласуват за дадена партия срещу заплащане.