Учени откриха три нови вида лемури в Мадагаскар
Учени откриха три нови вида лемури в Мадагаскар / ThinkStock/Getty Images

Учени откриха три нови вида лемури джуджета, известни още като миши лемури, в горите в Мадагаскар, съобщи ЮПИ. С това видовете лемури джуджета станаха 24. Миши лемури се срещат единствено в Мадагаскар.

Макар по външния си вид да напомнят гризачи, лемурите джуджета са примати, които водят нощен живот. Те са по-тясно свързани с орангутаните, отколкото с полските мишки. Мишите лемури са всеядни - хранят се с насекоми и ларви, както и с плодове и цветя.

Редица видове миши лемури имат сходна външност. Генетичният анализ е единствената възможност един вид да бъде отличен от друг. Въз основа на извършения с помощта на нови технологии генетичен анализ учените идентифицирали три нови вида лемури джуджета, кръстени Microcebus boraha, Microcebus ganzhorni и Microcebus manitatra.

"Като използвахме нови методи за преценка на генетичните различия, установихме, че става въпрос за три нови вида миши лемури", заяви ръководителят на екипа Петер Капелер от Центъра за изследвания на примати в Гьотинген, Германия.

По-прецизният генетичен анализ и по-големите познания за разпространението на видовете могат да помогнат на Капелер и колегите му да разберат по-добре как биоразнообразието е еволюирало на острова. Това може да допринесе за съхраняване на видовете лемури джуджета, много от които са застрашени от ловуването и обезлесяването.