/ / Thinkstock/Getty Images
Учени от университета "Рокфелер" в Ню Йорк откриха ново семейство антибиотици в проби пръст. Естествените съединения могат да бъдат използвани срещу труднолечими инфекции, съобщи Би Би Си.

Съединенията, наречени малацидини, лекуват няколко бактериални болести, станали резистентни към съществуващите лекарства, включително и супербактерията МРСА (метицилин-резистентен стафилококус ауреус). Откриването им дава големи надежди на лекарите.

Индия е развъдник на опасни бактерии, които не се влияят от антибиотици

Резистентните на лекарства болести са един от най-големите проблеми за световното здравеопазване. Те отнемат живота на около 700 000 души годишно. Затова спешно са необходими нови лечения. В пръстта има милиони различни микроорганизми. Много от тях произвеждат съединения с терапевтичен потенциал, включително и новите антибиотици.

Вече има бактерия, която не се лекува с нито един антибиотик

Учените от университета "Рокфелер" са използвали методи на генно секвениране, с които са анализирали повече от 1000 проби пръст, взети в САЩ. В много от тях имало малацидини. Учените изпробвали съединението върху плъхове с МРСА и установили, че то унищожава инфекцията в кожни рани.

Учени: Не правете пълен курс на лечение с антибиотици

Учените продължават работата си по новите антибиотици, за да подобрят ефективността им. Надеждата им е да преминат към клинични изпитания и антибиотиците да бъдат одобрени за прилагане на хора.