Столичани избират „Българските символи”
Столичани избират „Българските символи” / netinfo

Столичани избират трикольора, герба и химна сред символите на България, според анкетата на кампанията „Българските символи”. Близо 300 столичани и гости на София на възраст от 11 до 75 години отговориха на анкетите на учениците от столичната професионална гимназия по текстил и моден дизайн. Учениците питаха столичани за техните любими български обичаи и традиции, песен, най-ценните национални качества и послание към младите хора.

Добротата и това, че българинът умее да прощава, са най-ценните качества на българина, според кмета на София Бойко Борисов. Кметът Борисов пожела на младите хора да останат и работят за България. Младите хора разговаряха със заместник-кмета по финансите Минко Герджиков, заметник-кметът Йорданка Фандъкова, председателят на Столичен общински съвет Владимир Кисьов и лидерът на ГЕРБ Цветан Цветанов.

Минко Герджиков отговори в импровизираната анкета, че „Лале ли си, зюмбюл ли си” е любимата му българска песен. Той пожела на младите хора да бъдат конкурентни на европейските си връстници чрез образованието.

Все още необработените данни на анкетата показват, че според столичани и гости на София трикольорът, гербът, химнът, лъвът също са важни за образа на България. Народният театър „Иван Вазов” и орелът изпъкват сред отговорите им. Българската Коледа и Великден са фаворити сред любимите народни празници.

Според отговорилите на анкетата химнът и незабравимите „Моя страна, моя България”, „Една българска роза” и „Къде си, вярна ти любов народна” носят силно посланието на българщината. „Излел е Дельо войвода”, „Облаче ле бяло”, „Пуста младост”, възрожденските песни също са сред „вечните хитове” на родолюбието.

Образът на София се оформя от храм-паметника Александър Невски, статуята на София, Витоша, НДК, възстановеното езеро Ариана.

Столичани вярват в добротата, толерантността, родолюбието и почитта в семейството като изконни български качества. Участниците в анкетата са единни в посланието си към младите хора да останат в България, да вярват в себе си, да са по-малко агресивни, да зачитат традициите и да се гордеят с родината си.

Общонационалната кампания „Българските символи” се организира от Българската Асоциация за Бизнес и Туристическа информация /БАБТИ/, Столична община е партньор в кампанията.