Искате да развивате бизнеса си онлайн? Искате вашите продукти да бъдат намирани в Интернет бързо и лесно? Високият ръст на онлайн търговията в последните няколко години, наложи онлайн присъствието, като ключов фактор за успеха на всеки бизнес. Днес все повече клиенти предпочитат удобствата, които онлайн пазаруването предлага, а притежателите на уеб сайтове започват да осъзнават важността на това, сайтовете им да имат по-висок ранг и съответно добра видимост в резултатите на търсещите машини. Тук на помощ идва SEO оптимизацията или с други думи мерките за правилно разпознаване и индексиране на даден сайт от търсещите машини.
От къде да започнем?
Оптимизирането на сайтовете за търсещи машини (SEO) се променя радикално на всеки няколко години. Първоначално, всичко, което трябваше да се направи, за да се постигне желаният резултат, бе да се регистрира адресът на страницата или URL-a на сайта в различните търсещи машини. Днес, получаването дори на задоволителни резултати от SEO е огромно предизвикателство.
Често собствениците на уеб сайтове биват подлъгвани от хвалебствени описания на услуги и инструменти за оптимизация и очакват чудеса веднага след като започнат SEO кампания. Истината обаче е, че съобразявайки се с всичките ъпдейти и възможности за наказания от страна на Google, е изключително трудно да се направи правилен избор за достигане до желаните резултати. Ето защо е много важно да сте наясно с видовете услуги и инструменти и най-важното от къде да започнете. В тази статия ще ви дадем насоки и съвети, които да приложите в началото на вашата SEO кампания и такива които ще помогнат на бизнеса ви да се развива чрез онлайн реклама.
SEO одит
Първата крачка към една успешна SEO кампания е така нареченият SEO анализ или одит на сайта. Той ще ви помогне да установите състоянието на вашият уеб сайт. Анализът включва изследване на моментното състояние на сайта, скоростта на зареждане, структурата и грешките в кода, мета описанията и таговете, вътрешните и външни линкове, текстовете и снимките на сайта. Въз основа на резултатите от одита, най-често напълно автоматично, ще получите пакет от индивидуални препоръки за оптимизиране на редица фактори, които ще доведат до по-добро позициониране в търсачките. Ключов аспект от одита е проследяването до каква степен сайтът ви отговаря на изискванията на търсачките. Ако той не покрива някои от тях, следва това да бъде коригирано – от неговия код до съдържанието.
Google Sitemap
Google Sitemap е другият фундаментален елемент от оптимизацията на вашия сайт. Google Sitemap или XML Sitemap (карта на сайта) съдържа списък на всички адреси от вашия сайт (URL), които трябва да бъдат индексирани с ранг за важността, която вие им поставяте. Това помага на търсачките, като Google, Bing, Yahoo и др. да прочетат правилно съдържанието на сайта ви без пропуски. Така се спестява опасността, индексаторите да покажат на първо място автоматично генерирани страници по етикети, артикулни линии или друго, което вие не бихте одобрили. Всеки адрес в картата на сайта съдържа специфична информация, която помага на търсачките да разберат, кога последно е променяно определено съдържание в сайта и отново да оптимизират показването на вашите страници.
Регистрация в търсачки
За да попаднат страници на вашият сайт сред резултатите от най-популярните търсещи машини трябва те да научат за тях. Независимо дали вашият сайт е от скоро или съществува отдавна, няма никаква гаранция кога и дали той ще бъде намерен от важните за вас търсещи машини. С регистрацията в търсачки можете да си осигурите точно това и да привлечете силата на най-известните от тях като Гугъл, Яху, Яндекс и още над 100 световни и локални търсачки на своя страна.
Изграждане на връзки (Link Building)
Услугата представлява регистрация на даден уебсайт в български директории и изграждане на качествени външни връзки към него от български портали. Включва ръчна регистрация на вашия сайт в до 15 български социални мрежи. Крайният резултат е популяризация на уебсайта в Интернет и по-добро позициониране в Google резултатите. Услугата е част от offpage оптимизацията за търсещите машини. Тази услуга представлява
Създаване на бизнес профил в Google My Business
Бизнес профилът в Google съдържа най-важните данни за: вашата дейност, начини за връзка, работно време, предлагани стоки и услуги, интерактивна карта за местонахождението на офиса ви, снимки, видеопрезентации, отзиви от клиент, както и допълнителна информация, която желаете да включите. Търсачката показва бизнес-профилите, заедно с карта на местонахождението винаги на първа страница в началото на списъка с резултатите, превръщайки профилите на бизнес обектите в своеобразен акцент.
Реклама в Google Adwords
Рекламната кампания в Google Adwords ви дава възможност да рекламирате продуктите или услугите си в мрежата на Google. Кампанията се изготвя с избрани от вас ключови думи, профил на аудитория до която искате да достигнете (географско положение, възраст, език), времето в което ще се показва и вида на устройствата на които ще се показва рекламата.
Този тип реклама работи на принципа pay per click или заплащате само, когато рекламата ви действа – т. е. когато някой кликне върху нея. Може да започнете с дневен бюджет, който е приемлив за вас, и постепенно да го променяте, т.е вие решавате колко да инвестирате.
Присъствие в социалните мрежи
Всичко изброено дотук все пак няма да бъде достатъчно. То гарантира, че вашите потенциални клиенти или почитатели ще достигнат до вас когато проявят някаква инициатива и потърсят вашия или подобен продукт или информация за тях. Връзката с потребителите и последователите обаче не бива да разчита единствено на тези взаимоотношения. За да се появите и да присъствате в съзнанието им, е необходимо да бъдете налични и разпознаваеми в социалните мрежи. Това е на пръв поглед една приятна и не трудна задача. Всеки, който се е опитал сериозно да посрещне това предизвикателство е наясно, че за целта са необходими ежедневни и професионални усилия. Тук се намесва услугата Поддръжка на Facebook страница. Тя може да бъде форматирана по различни начини и обикновено се договаря във всеки конкретен случай.
SEO оптимизацията осигурява увеличаване на броя на продажбите в дългосрочен план. Услугите, с които ви запознахме са част от цялостната SEO оптимизация. Някои от тях се извършват еднократно, а други, като рекламата в Google Adwords и поддръжката на Facebook страница са периодични. В портфолиото на Host.bg може да поръчате всички изброени по-горе услуги.
Източник: https://blog.host.bg/2017/01/seo-pytiat-kym-vashata-populiarnost/
От къде да започнем?
Оптимизирането на сайтовете за търсещи машини (SEO) се променя радикално на всеки няколко години. Първоначално, всичко, което трябваше да се направи, за да се постигне желаният резултат, бе да се регистрира адресът на страницата или URL-a на сайта в различните търсещи машини. Днес, получаването дори на задоволителни резултати от SEO е огромно предизвикателство.
Често собствениците на уеб сайтове биват подлъгвани от хвалебствени описания на услуги и инструменти за оптимизация и очакват чудеса веднага след като започнат SEO кампания. Истината обаче е, че съобразявайки се с всичките ъпдейти и възможности за наказания от страна на Google, е изключително трудно да се направи правилен избор за достигане до желаните резултати. Ето защо е много важно да сте наясно с видовете услуги и инструменти и най-важното от къде да започнете. В тази статия ще ви дадем насоки и съвети, които да приложите в началото на вашата SEO кампания и такива които ще помогнат на бизнеса ви да се развива чрез онлайн реклама.
SEO одит
Първата крачка към една успешна SEO кампания е така нареченият SEO анализ или одит на сайта. Той ще ви помогне да установите състоянието на вашият уеб сайт. Анализът включва изследване на моментното състояние на сайта, скоростта на зареждане, структурата и грешките в кода, мета описанията и таговете, вътрешните и външни линкове, текстовете и снимките на сайта. Въз основа на резултатите от одита, най-често напълно автоматично, ще получите пакет от индивидуални препоръки за оптимизиране на редица фактори, които ще доведат до по-добро позициониране в търсачките. Ключов аспект от одита е проследяването до каква степен сайтът ви отговаря на изискванията на търсачките. Ако той не покрива някои от тях, следва това да бъде коригирано – от неговия код до съдържанието.
Google Sitemap
Google Sitemap е другият фундаментален елемент от оптимизацията на вашия сайт. Google Sitemap или XML Sitemap (карта на сайта) съдържа списък на всички адреси от вашия сайт (URL), които трябва да бъдат индексирани с ранг за важността, която вие им поставяте. Това помага на търсачките, като Google, Bing, Yahoo и др. да прочетат правилно съдържанието на сайта ви без пропуски. Така се спестява опасността, индексаторите да покажат на първо място автоматично генерирани страници по етикети, артикулни линии или друго, което вие не бихте одобрили. Всеки адрес в картата на сайта съдържа специфична информация, която помага на търсачките да разберат, кога последно е променяно определено съдържание в сайта и отново да оптимизират показването на вашите страници.
Регистрация в търсачки
За да попаднат страници на вашият сайт сред резултатите от най-популярните търсещи машини трябва те да научат за тях. Независимо дали вашият сайт е от скоро или съществува отдавна, няма никаква гаранция кога и дали той ще бъде намерен от важните за вас търсещи машини. С регистрацията в търсачки можете да си осигурите точно това и да привлечете силата на най-известните от тях като Гугъл, Яху, Яндекс и още над 100 световни и локални търсачки на своя страна.
Изграждане на връзки (Link Building)
Услугата представлява регистрация на даден уебсайт в български директории и изграждане на качествени външни връзки към него от български портали. Включва ръчна регистрация на вашия сайт в до 15 български социални мрежи. Крайният резултат е популяризация на уебсайта в Интернет и по-добро позициониране в Google резултатите. Услугата е част от offpage оптимизацията за търсещите машини. Тази услуга представлява
Създаване на бизнес профил в Google My Business
Бизнес профилът в Google съдържа най-важните данни за: вашата дейност, начини за връзка, работно време, предлагани стоки и услуги, интерактивна карта за местонахождението на офиса ви, снимки, видеопрезентации, отзиви от клиент, както и допълнителна информация, която желаете да включите. Търсачката показва бизнес-профилите, заедно с карта на местонахождението винаги на първа страница в началото на списъка с резултатите, превръщайки профилите на бизнес обектите в своеобразен акцент.
Реклама в Google Adwords
Рекламната кампания в Google Adwords ви дава възможност да рекламирате продуктите или услугите си в мрежата на Google. Кампанията се изготвя с избрани от вас ключови думи, профил на аудитория до която искате да достигнете (географско положение, възраст, език), времето в което ще се показва и вида на устройствата на които ще се показва рекламата.
Този тип реклама работи на принципа pay per click или заплащате само, когато рекламата ви действа – т. е. когато някой кликне върху нея. Може да започнете с дневен бюджет, който е приемлив за вас, и постепенно да го променяте, т.е вие решавате колко да инвестирате.
Присъствие в социалните мрежи
Всичко изброено дотук все пак няма да бъде достатъчно. То гарантира, че вашите потенциални клиенти или почитатели ще достигнат до вас когато проявят някаква инициатива и потърсят вашия или подобен продукт или информация за тях. Връзката с потребителите и последователите обаче не бива да разчита единствено на тези взаимоотношения. За да се появите и да присъствате в съзнанието им, е необходимо да бъдете налични и разпознаваеми в социалните мрежи. Това е на пръв поглед една приятна и не трудна задача. Всеки, който се е опитал сериозно да посрещне това предизвикателство е наясно, че за целта са необходими ежедневни и професионални усилия. Тук се намесва услугата Поддръжка на Facebook страница. Тя може да бъде форматирана по различни начини и обикновено се договаря във всеки конкретен случай.
SEO оптимизацията осигурява увеличаване на броя на продажбите в дългосрочен план. Услугите, с които ви запознахме са част от цялостната SEO оптимизация. Някои от тях се извършват еднократно, а други, като рекламата в Google Adwords и поддръжката на Facebook страница са периодични. В портфолиото на Host.bg може да поръчате всички изброени по-горе услуги.
Източник: https://blog.host.bg/2017/01/seo-pytiat-kym-vashata-populiarnost/