Проверяват ЧЕЗ заради нарушени права на потребителите
Проверяват ЧЕЗ заради нарушени права на потребителите / netinfo

Общественият посредник Гиньо Ганев се самосезира по повод нарушения на потребителските права и недопустими практики на електроснабдителното дружество „ЧЕЗ Електро България” АД, съобщиха от институцията.

Гиньо Ганев поиска с нарочно писмо от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) двете институции да извършат съвместна проверка. Ръководството на енергийния регулатор прие това предложение и със Заповед 3-Е-74/19.01.07 г. постанови, че от 20 юли общ екип от администрацията на омбудсмана и служители на ДКЕВР ще започне проверката електроснабдителното дружество с оглед зачитането на правата на потребителите и спазването на общите условия на договорите за продажба на електрическа енергия и нейното заплащане от гражданите.

В началото на април тази година общественият посредник изиска от електроснабдителното дружество да изпраща месечните сметки на потребителите в запечатани непрозрачни пликове, за да бъдат защитени личните им данни. По повод отправените от омбудсмана препоръки, ДКЕВР издаде заповед, с която задължи дружеството „ЧЕЗ Електро България” АД в срок до 1 август да започне да изпраща сметките на потребителите в запечатани непрозрачни пликове.

Комисията за защита на личните данни, която също бе сезирана от Гиньо Ганев, постанови решение в същия смисъл. Въпреки тези изрични указания „ЧЕЗ Електро България” АД преустанови месечното информиране на гражданите за дължимите от тях суми, което отново беше определено от омбудсмана като проява на незачитане на правата на потребителите.

В момента електроснабдителното дружество изпраща отчетите за дължимите суми за тримесечие, а изисква плащане ежемесечно, което причинява неудобство за потребителите и хаос с плащанията.