Пловдив грабна половината злато на Пролет 2008
Пловдив грабна половината злато на Пролет 2008 / снимкa: Sofia Photo Agency

За златни медали кандидатстваха общо 56 продукта, които за пръв път се представят на изложението в Пловдив. Панаира позлати 22 продукта, 10 от които на пловдивски фирми.17 български и три чуждестранни фирми заслужиха златото на Пролет 2008.

По време на трудния преход от духовното към този празник на материалния живот, приветствието ми остана някъде по пътя – така вицепремиерът и министър на образуванието Даниел Вълчев, който пристигна от 6-тия църковен събор в Рилския манастир, откри церемонията по връчването на златните медали на Международния пролетен панаир за потребителски стоки и технологии в Пловдив.

Водещ на церемонията по награждаването Ники Кънчев.

Отличията бяха връчени в Конгресния център на панаира от вицепремиера Даниел Вълчев, изпълнителния директор на Международния пловдивски панаир Георги Гергов, областния управител и кмета на града, както и от някой от най-големите инвеститори в региона, които за пръв път са поканени на церемонията.

Осем са присъдените награди в раздел „Хранителни стоки и продукти”. Сред отличените са крем от люти чушки с марката „Дерони” и конфитюр за диабетици на „Джем и Джем”.

Пет медала спечели родната козметика, три от които отново останаха в Пловдив. Златото отиде при „Ален мак”, „Роза импекс” и „Рефан”.

Най-високи отличия получиха и продуктите на чуждестранните изложители „Кларкс Интернешънъл” - за колекция дамски обувки есен-зима 2008, готова за употреба покривна строителна смес на холандската фирма „Флексим Интернешънъл” и система за микробиологичен контрол на „СОС Аналитикал”.

Награда за пространствен дизайн на панаирен щанд „Кристален тетраедър” се връчи на пловдивската фирма „Стабил инженеринг” ЕООД, а за дизайн на опаковка - ЕТ „Боди – Д”.