Разтревожени родители сигнализират за интернет опасност, наречена "Момо", насочена към малки деца в социалните медии.
Предизвикателството се изпраща чрез WhatsApp или "изскача" на рекламите в Youtube и Youtube Kids.
"Момо" започва с анонимен човек, който се крие зад зловеща снимка или кукла. Тя насърчава децата да добавят контакт в услугата за съобщения WhatsApp, след което ги преследва с яростни образи и предизвикателства, насърчава ги да се самонараняват и дори да отнемат живота си. Видеото не може да бъде премахнато, докато не бъде изгледано докрай.
Ако бъде прието съобщението, децата започват да получават множество изображения на убийства и изнасилвания, като биват заплашени, че ако не сложат сами край на живота си, ще бъдат обладани.
Образът на "Момо" представлява фигура на кукла с изпъкнали очи и страховита усмивка, имитираща известна картина на японска художничка, за която световните медии пишат, че няма общо с играта.
За пръв път "Момо" се появява през лятото на 2018 г., а от скоро и български потребители сигнализират за него. Към момента няма данни за сериозно пострадали деца.
Според полицията в Северна Ирландия приложението се използва от хакери за събиране на информация. Органите на реда съветват родителите да знаят до какво имат достъп децата им в интернет, да им обяснят колко е важно да не дават лична информация на непознати и че никой няма право да ги кара да правят нещо, което не искат.
Говорител на Националното сдружение за превенция на жестокостта към децата в Северна Ирландия казва: „Дигиталният свят, който непрекъснато се развива, означава постоянен приток на нови приложения и игри и може да бъде трудно за родителите да следят. Затова е важно да говорят редовно с децата за тези приложения и игри и за потенциалните рискове, на които могат да бъдат изложени".
Експерти съветват родителите да бъдат бдителни за онлайн активността на децата по принцип, не само по отношение на "Момо". Примери за повишено внимание са: ако детето стане много потайно, особено за това, което прави онлайн, ако прекарва много време в интернет и социалните медии, ако превключва екрана на устройството си, когато родителите се приближат, ако се оттегля се или се ядосва след използване на интернет или изпращане на текстови съобщения, ако има много нови телефонни номера или имейл адреси на неговото устройство.
Предизвикателството се изпраща чрез WhatsApp или "изскача" на рекламите в Youtube и Youtube Kids.
"Момо" започва с анонимен човек, който се крие зад зловеща снимка или кукла. Тя насърчава децата да добавят контакт в услугата за съобщения WhatsApp, след което ги преследва с яростни образи и предизвикателства, насърчава ги да се самонараняват и дори да отнемат живота си. Видеото не може да бъде премахнато, докато не бъде изгледано докрай.
Ако бъде прието съобщението, децата започват да получават множество изображения на убийства и изнасилвания, като биват заплашени, че ако не сложат сами край на живота си, ще бъдат обладани.
Образът на "Момо" представлява фигура на кукла с изпъкнали очи и страховита усмивка, имитираща известна картина на японска художничка, за която световните медии пишат, че няма общо с играта.
За пръв път "Момо" се появява през лятото на 2018 г., а от скоро и български потребители сигнализират за него. Към момента няма данни за сериозно пострадали деца.
Според полицията в Северна Ирландия приложението се използва от хакери за събиране на информация. Органите на реда съветват родителите да знаят до какво имат достъп децата им в интернет, да им обяснят колко е важно да не дават лична информация на непознати и че никой няма право да ги кара да правят нещо, което не искат.
Говорител на Националното сдружение за превенция на жестокостта към децата в Северна Ирландия казва: „Дигиталният свят, който непрекъснато се развива, означава постоянен приток на нови приложения и игри и може да бъде трудно за родителите да следят. Затова е важно да говорят редовно с децата за тези приложения и игри и за потенциалните рискове, на които могат да бъдат изложени".
Експерти съветват родителите да бъдат бдителни за онлайн активността на децата по принцип, не само по отношение на "Момо". Примери за повишено внимание са: ако детето стане много потайно, особено за това, което прави онлайн, ако прекарва много време в интернет и социалните медии, ако превключва екрана на устройството си, когато родителите се приближат, ако се оттегля се или се ядосва след използване на интернет или изпращане на текстови съобщения, ако има много нови телефонни номера или имейл адреси на неговото устройство.