5000 обаждания са получени на националната телефонна линия за деца 116 111 от старта на линията на 5 ноември. Така е предотвратен трафик на 16-годишно момиче, а друго е спасено от проституиране.
89% от ползващите линията са тийнейджъри, 11 на сто от обажданията са от деца до 19-годишна възраст. Преобладава броят на момичетата, търсещи помощ, а основните сигнали са във връзка с емоционални проблеми, казаха от Държавната агенция за закрила на детето.
Със създаването на национална телефонна линия за деца, страната ни се присъединява към вече създадената европейска мрежа на линии за оказване на помощ за деца. Подобни телефонни линии имат над 90 държави.
Агенцията за закрила на детето презентира в Кюстендил днес телефонната линия. Във форума участваха директори на учебни и детски заведения.