/ NOVA
Медията остава основният източник на информация и забавление сред телевизионната аудитория в активна възраст
NOVA запазва утвърдените си лидерски позиции и през първия месец на новия телевизионен сезон. Богатата и разнообразна програма, която медията предложи в праймтайм тази есен, се отличава с екстремен риалити формат, три хитови български сериала и впечатляващи шоу програми.

Според пийпълметричните данни за месец септември, резултатите на NOVA в най-гледаното време бележат нарастване, спрямо същия период на миналата година. Медията е категоричният избор на зрителите в активна възраст (18-49 г.), а аудиторният дял на втората телевизия в класацията е около 22%.

Регистрираната преднина за NOVA е около 34%, което показва и чувствително подобрение спрямо резултатите за същия месец през миналата година, когато разликата между първия и втория телевизионен канал в класацията е 22%.

аудиторен дял
NOVA

Данните сочат, че амбициозната програма на NOVA в делничните вечери е със значителна преднина като аудиторен дял спрямо втората телевизия в класацията. Още в първата седмица на септември, медията стартира третия сезон на най-атрактивния риалити формат „Игри на волята: България“. Предаването се излъчва всяка делнична вечер и до момента събира средно над 35% от всички зрители в активна възраст (18-49 г). По същото време аудиторният дял на втората телевизия в класацията е почти два пъти по-нисък - малко над 20%. Новият сезон на криминалната драма „Братя“ е с изключителен резултат – средно над 31% от зрителите го предпочитат спрямо 17% за следващата телевизия в класацията. Завръщането на драматичната поредица „Пътят на честта“ и семейната комедия „All Inclusive“ също предизвиква интереса на по-голямата част от българската аудитория в активна възраст.

аудиторен дял
NOVA

Преймтайм форматите през уикенда привличат вниманието на впечатляваща по размер аудитория. Новите сезони на мистериозното шоу „Маскираният певец“ има аудиторен дял от 28,4%, а оригиналният формат „Забраненото шоу на Рачков“ регистрира 30,5%.

В месеца на сложни политически процеси и значими социални и икономически събития, NOVA продължава да е предпочитан източник на информация за телевизионната аудитория в активна възраст. Най-гледаните актуални предавания в сутрешния ефир са „Здравей, България“ и „Събуди се“ със съответен аудиторен дял от 29,5% и 24% (18-49 г.). Значителна е преднината за централната емисия на Новините на NOVA. Отчетената стойност е с над 20% повече спрямо втората по гледаемост телевизия.

аудиторен дял
NOVA