Масови проверки на мантинелите по пътищата в Пловдивско
Масови проверки на мантинелите по пътищата в Пловдивско / Sofia Photo Agency

Районната прокуратура в Пловдив възложи спешна проверка на „Пътна полиция – КАТ” за безопасността на предпазните мантинели по пътищата в региона. Прокуратурата констатира, че голяма част от изградените по пътната инфраструктура съоръжения не отговарят на изискванията, а други са неправилно изработени и завършват с прав ръб, който вместо да съхрани живота на хората, представлява допълнителна заплаха. Установено е, че има много тежко пострадали при катастрофи заради удар на автомобилите в мантинелите, защото те се врязват в колите и ги разсичат.

Съгласно техническата документация за стоманени предпазни огради и парапети на Изпълнителна агенция „Пътища”, всички мантинели трябва да завършват с дъговиден накрайник, който да е на максимум 10 см от уличното платно или да е вкопан в земята. Според направените експертизи, само по този начин, при евентуален удар на автомобил в началото или в края на мантинелата, тя не би се врязала в него и автомобилът би спрял безопасно.

Предпазни огради, неотговарящи на нормативните изисквания и създаващи опасност в града, са тези на надлез „Филипово” по ул. „В. Левски”, на път ІІ-64 в посока Карлово, пътен възел „Скобелева майка”, както и на надлеза на „Асеновградско шосе”, бетонния мост над бул. „Христо Ботев” и на пътен възел Пещерско шосе при Околовръстния път на Пловдив.

Районният прокурор Димитър Ангелов апелира Община Пловдив да предприеме спешни мерки за привеждане на пътната инфраструктура и мантинелите в състояние, годно да изпълни основното си предназначение – да запази живота и здравето на хората.

Апелативният прокурор на Пловдив Росен Димов е изготвил предложение чрез Върховна административна прокуратура до изпълнителния директор на Фонд „Републиканска пътна инфраструктура” да се извърши щателна проверка дали мантинелите отговарят на предвидената техническа документация и дали при участъци с повишена концентрация на пътнотранспортни произшествия е било предвидено поставянето на подобни пътни съоръжения. Димов предлага, при монтирането на нови мантинели, краищата на предпазните огради да бъдат занулявани под нивото на платното за движение, както е в повечето страни на Европейския съюз.

Други новини от Пловдив