Абитуриенти станаха посланици на кампанията Обади се, като стигнеш!
Абитуриенти станаха посланици на кампанията Обади се, като стигнеш! / снимка: Sofia Photo Agency

В последния си учебен ден учениците от Випуск 2008 на испанската гимназия станаха посланици на кампанията за разумно шофиране „Обади се, като стигнеш!”. С участието си в нея, младежите от Випуск 2008 заявяват своята лична позиция срещу неразумното и агресивно поведение на пътя, и се обръщат към своите приятели и връстници с апел тази година абитуриентските празници ще преминат без инциденти. Новите посланици отпратиха във въздуха 1046 балона, по един за всяко училище от Випуск 2008, с пожелание за късмет и попътен вятър .

Събитието е най-масовото включване на посланици в кампания за безопасност на шофирането и първото, което успя да привлече вниманието на младите шофьори - една от най-рисковите групи на пътя.

Певицата Мариана Попова, която подкрепя кампанията „Обади се, като стигнеш!” от старта й през 2006 г., връчи на новите посланици почетен знак от името на организаторите. Тя ги поздрави за гражданска им позиция и напомни, че да бъдеш посланик е привилегия, но преди всичко лична отговорност. В последния им учебен ден Мариана Попова пожела на своите нови съмишленици: „ентусиазъм, въображение, добро настроение и най-вече лек, приятен и безопасен път в живота! Не забравяйте, че винаги някой, някъде мисли за вас. Бъдете по-толерантни и отговорни във всичко, което правите. Випуск 2008, пожелавам вълшебен бал, успех и Обади се, като стигнеш!”

Месецът на разумното шофиране, под надслов „Випуск 2008, обади се като стигнеш!, организиран от бензиностанции ЕКО, Дарик радио, Столичната община и КАТ продължава до края на месец май. Личното послание към младите шофьори е да са разумни на пътя и да шофират с повече внимание, предпазливост и лична отговорност. Съветът към абитуриентите, които празнуват именно през месец май, е да не помрачават празника си с безразсъдни постъпки и да не сядат зад волана след консумация на алкохол.

Продължават и активациите в едни от най-популярните софийски клубове, партньори на кампанията „Обади се, като стигнеш!”.

Организаторите на кампанията се надяват да популяризират по този начин възможностите за персонална проверка дали нивото на алкохол надхвърля допустимите от закона граници за шофиране. Така водачите ще могат да вземат най-разумното решение - да не сядат зад волана след консумация на алкохол. Тестът алкохол-контрол е за еднократна употреба и отчита с точност до 99%. В голяма част от европейските държави този тест се използва от органите на реда за проверка на шофьорите по пътя.

Кампанията „Обади се, като стигнеш!” е инициирана от верига бензиностанции ЕКО в партньорство с КАТ. Тя включва практични инициативи, с които се стреми максимално да улесни водачите на пътя и да направи пътуването удоволствие. Чрез личното и емоционално послание „Обади се, като стигнеш!”, програмата провокира промяна в поведението на пътя, защото личната отговорност е най-ефективното средство за запазване на човешки живот.