Субсидирането на кампаниите в медиите трябва да върви на друг принцип, а не през партиите, каза председателят на СЕМ Георги Лозанов на финала на предизборната кампания.
Според него средствата, които се отделят за кампании през медиите, трябва да бъдат във фонд, пред който медиите да кандидатстват за журналистическо отразяване на кампанията с проекти и различни формати.
Традиционната агитация чрез медиите вече няма ефект - тя се вижда и чува, но не стига до съзнанието. Това води и до купуването на гласове, защото колкото по-ниско ефективна е една кампания в медиите, толкова повече партиите предпочитат да не дават пари на тях, а да си купуват гласове, смята Лозанов.
По думите му тази предизборна кампания е започнала много по-рано. Няколко месеца преди нейното официално начало започнаха разследвания за кметове и тогава местната власт, фигурите, проблемите и престъпленията, бяха много повече на фокус, посочи Лозанов. По думите му това повлияло много повече на вота, отколкото агитацията.
Според него темата за референдума е останала в периферията на предизборния дебат.
Източник: БТА