Вратовръзката „възкръсва” в света на модата
Вратовръзката „възкръсва” в света на модата / netinfo
През последните години такъв задължителен атрибут на официалния мъжки гардероб като вратовръзката бе обявен в света на модата за “покойник”. Започнаха да я смятат или за анахронизъм, или за признак на конформизъм, съобщава БГНЕС.

Оказа се обаче, че рано са я погребали. След няколко години на забрава и изгнание мъжката половина на човечеството отново се заинтересува от тази вещ. До този извод стигнаха управители и експерти от известни парижки модни къщи и магазини за мъжко облекло. Като истински професионалисти в своята област те разсъждават за вратовръзката като за живо същество.

“Не, не, вратовръзката съвсем не е умряла, тя просто леко преболедува през последните няколко години”, уверява журналистите Елен Пастрьор, директор на мъжкия отдел на модния парижки магазин “Галери Лафайет”. Подкрепя я Франк Ноертц, който завежда отдела за аксесоари и мъжко облекло в не по-малко модния “Прентан”. “Да, вратовръзката боледуваше, но съвсем не е починала. Сега болестта се превръща в печалба, започна период на оздравяване”.

Историкът на модата Фарид Шенун разсъждава “научно”. Той смята, че засега е трудно да се говори за масово завръщане към търсенето на вратовръзки, забелязват се само “леки попълзновения”. Въпреки това известните модни къщи и магазините за мъжко облекло проявяват растящ интерес към този атрибут от мъжкия гардероб. А прочутата къща “Ермес”, изработила през миналата година 1400 вратовръзки, публикува своеобразен манифест в защита на аксесоара, който съществува в сегашния си вид от средата на ХІХ век.