/ iStock/Getty Images
Тя е била принцеса, президент, сержант от морската пехота, астронавт и участник в Междузвездни войни. А в Мексико за фестивала по случай Деня на мъртвите Барби се включи и в ролята на … скелет.
 

И докато феновете на емблематичната кукла възприемат новата ѝ роля като знак на уважение към богатите традиции на страната, критиците казват, че това е малко прекалено, пише АФП.



Компания „Mattel” пусна Барби със скелетно изображение на смъртта, създадено от карикатуриста Хосе Гуадалупе Посада. Става въпрос за символ на един от най-важните фестивали в Мексико. Американският производител на играчки казва, че куклата "почита традициите, символите и ритуалите" на Деня на мъртвите, който в Латинска Америка се отбелязва на 1-2 ноември.
 

Но има хора в Мексико,според които Барби, чиято цена е около 72 долара, е пореден пример за известни търговски марки, които печелят от културното наследство на страната.

„Културното, традиционното и символичното значение, което този празник има за Мексико, в очите на тези фирми е просто пазарна възможност, която те използват“, смята социологът Роберто Алварес.
 

Денят на мъртвите "трябва да бъде тържествена тема", но се превърна в търговско събитие в Съединените щати, откакто беше включен във филми като "Коко" - фентъзи компютърна анимация, пуснато от студиото на Дисни Pixar през 2017 г. 
 
БГНЕС