Учени създадоха безопасен генномодифициран картоф
Учени създадоха безопасен генномодифициран картоф / снимка: sxc.hu

Учени създадоха безопасен генномодифициран вид картоф, съдържащ 60% повече белтъци в сравнение с обикновените сортове и може да направи ястията по-хранителни и полезни, което е особено важно за хората от най-бедните страни в света, съобщават изследователите.

Извършените полеви изпитания на новия трансгенен сорт са показали, че той не е опасен за човека, а няколкото му модификации могат да се отглеждат в 7 различни климатични зони. На всичко отгоре тези картофи дават по-богат добив от обикновените сортове, пише БГНЕС.

Тайната на успеха на учените от групата на Азиз Дата от Националния институт за изследване на растителните геноми е в специфичното активиране на гена AmA1 (Amaranth Albumin 1) в клетките, образуващи тъканите на грудките. Този белтък е избран от изследователите във връзка с това, че отговаря едновременно на няколко изисквания, които лекарите и диетолозите предявяват към трансгенните растения.

Той е извлечен от ядивната зърнена култура амарант, което го прави безопасен за внедряването му в други растения. Статията е публикувана в сп. "Рroceedings of the National Academy of Sciences" (САЩ).