/ / iStock/Getty Images
Международен екип от учени откри потенциално обитаема планета с размерите на Земята, разположена само на 40 светлинни години. Според The Guardian, статия за това откритие е публикувана в списание Monthly Notices на Кралското астрономическо общество. Откритата планета е наречена Gliese 12b.

„Проверихме малко“, каза съавторът на изследването Шишир Долакия, „Установихме, че вероятно е с размерите на Земята, че вероятно е с умерен климат и е много, много близо.“ Според него планетата може да има температура, подходяща за натрупване на течна вода на повърхността. Това е важно, тъй като такива планети се считат за потенциално обитаеми.

Gliese 12b е с размерите на Земята или малко по-малка от Венера. Температурата на повърхността й се оценява на 42 градуса по Целзий. Gliese 12 е около една четвърт от размера на Слънцето, а температурата на повърхността й е около 60% от температурата на Слънцето. „Тя е само на 40 светлинни години, което не означава, че ще можем да стигнем до нея в близко бъдеще, но означава, че можем да насочим към нея най-големите космически телескопи в света и да разберем каква може да бъде нейната атмосфера", казва Долакия.

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня