Тейлър Суифт, чийто нов албум вероятно ще е с най-големи продажби за дебютната седмица от десетина години, изтегли целия си каталог от стриминг сайта Spotify (Спотифай), съобщиха Ройтерс и Асошиейтед прес.
Музиканти като Бионсе и Coldplay са забавяли пускането на албумите си в Spotify, за да дадат на търговците възможност за продажбата им. Суифт обаче изтегли всичките си песни от сайта. Това може да разочарова феновете на певицата.
Компанията, поддържаща Spotify, отправи призив към Тейлър Суифт да промени решението си и да "помогне да бъде изградена нова музикална икономика, която работи за всеки". Сайтът има 40 милиона потребители.
Новият албум на Тейлър Суифт "1989" излезе в продажба на 27 октомври. "Билборд" очаква в сряда продажбите от него да надхвърлят 1 милион в САЩ. "1989" не се предлагаше в Spotify, но водещият му сингъл Shake It Off беше много популярен на сайта.
През юни Тейлър Суифт написа в отворено писмо, публикувано във в. "Уолстрийт джърнъл", че музикантите трябва да се борят, за да се плаща трудът им. "Пиратството, споделянето на файлове и стримингът намалиха драстично продажбите на албуми . . . Музиката е изкуство и изкуството е важно и рядко. Важните и редки неща са ценни. За ценните неща трябва да се плаща. Мисля, че музиката не трябва да е безплатна", аргументира се певицата.
Spotify твърди, че почти 70 процента от приходите, които получава от платени услуги, отиват при притежателите на авторски права.
В понеделник Тейлър Суифт обяви световно турне, което ще започне през май 2015 година.
Източник: БТА