/ ThinkStock/Getty Images
Светещи зелени микроби, които бяха идентифицирани в богати на минерали вулканични скали дълбоко под океанското дъно, може да се окажат от решаващо значение за откриването на живот на Марс, пише в. "Дейли мейл".

Японски учени от университета в Токио са се натъкнали на едноклетъчни организми, след като десетилетия изучавали скални породи, взети от Южния Пасифик през 2010 година.

Нови открития за Марс вълнуват учените

Миналата година марсоходът на НАСА "Кюриосити" идентифицира богати на глина райони на Червената планета. Японските експерти изказват увереност, че те са много подобни на изследваните от тях образци и е повече от възможно марсианският живот да се проявява под именно такава форма.

"Кюриосити" взе проби от марсиански грунт, които сега могат да бъдат анализирани по-детайлно с новите техники, разработени от японските учени.

Астробиолози откриха признаци за живот на Марс в миналото

Екипът, воден от Йохеи Судзуки, засне как светещи в зелено бактерии съществуват в "глинените жилки", богати на желязо, открити на 122 метра под океанското дъно. За да бъде онагледено тяхното присъствие Судзуки е бил принуден да среже пробите на изключително тънки пластове. След което организмите са били третирани с оцветител, за да се прояви тяхната ДНК под микроскоп.

На Марс има трусове

От НАСА увериха, че космическото ведомството ще се опита да идентифицира тези организми на Марс след японското откритие. Но това ще стане най-вероятно по време на бъдещата мисия на марсохода "Пърсивиърънс". Тя трябва да стартира през тази година.