/ iStock/Getty Images
Учени разкриха загадката на измененията в клетките, съпътстващи появата на злокачествени туморни образувания.

Разкриха пет главни фактора за дълъг живот

Резултатите от изследването са публикувани в бюлетина на Националната академия на науките (Proceedings of the National Academy of Sciences). Учените от института за изследване на левкемията „Хосе Карерас” и университета в Барселона анализира ролята на загубата на нуклеотидния фрагмент от транспортната РНК, обозначена като нуклеотид Y, по време на трансформацията на клетката в злокачествена.

Оказа се, че в този случай протеинът, който генерира нуклеотид Y, се изключва чрез епигенетична регулация, причинявайки образуването на малки, но агресивни тумори. Учените подчертават, че най-много изменения се наблюдават в гена TYW2, което се наблюдава при рак на стомаха, на дебелото черво и на матката и което намалява значително шанса за оцеляване на пациентите.

Учени откриха ген, който пречи да се напълнява

Учените възнамеряват да открият начин за възстановяване активността на TYW2 и как да върнат загубения нуклеотид към клетъчния механизъм на синтеза на протеини.