Пенис на име Кънчо е герой в брошура за сексуална култура сред децата, която се разпространява в училищата от Регионалната здравна инспекция в София. Идеята е подрастващите да се научат как се поставя правилно презерватив преди полов акт. От столичната здравна инспекция обясниха, че информационната диплянката „Приключенията на Кънчо" е на повече от 10 години и е създадена по проект на бившата столична хигиенно - епидемиологична инспекция (ХЕИ) и РИОКОЗ в рамките на кампанията „Превенция на ХИВ/СПИН." Сътрудници, предложили издаването на дипляната, която е одобрена от тогавашния директор на инспекцията, са вече пенсионери. Пенисът Кънчо е бил взаимстван от немски здравно-информационен материал по същата тема. Немското име на героя е заменено с българско име.
„Приключенията на Кънчо” може да разгледате ТУК
Сексуалната култура подрастващите получават от нарисуван пенис на име Кънчо, който се опитва да си сложи правилно презерватив. "Проектът е на РИООЗ и се изпълнява от поне 10 години", обясни за Дарик управителят на печатницата, изработила хартиения Кънчо - Борис Павлов. "Печелим даден конкурс и изпълняваме съответно заданието по конкурса. Това представлява по 6 кадъра от едната страна и 6 кадъра от другата страна, общо 12, как се нахлузва един презерватив върху един еректирал член и по задание на РИОКОЗ", допълни Павлов.
Според ученици в столичната Първа Английска гимназия такива брошури са по-скоро забавни, отколкото полезни.
Според сексолога доц. Румен Бостанджиев към тийнеджърите трябва да се подходи с пряк контакт, срещи и разговори, а не с хвърчащи листовки. "Самото начинание е добро. Въпросът е, че е само една малка част от нещо цялостно. Ако се направи би имало ефект. Само една такава брошурка, хвърлена в училище, аз лично се съмнявам, че ще има ефект", допълни Бостанджиев.
Информационната брошура е предназначена за ученици в гимназията. Дипляната е издадена в минималния тираж от 10 000 бройки, който е вече изчерпан, а стойността на поръчката е била 245,66 лв.