Учени откриха най-древните организми на Земята
Учени откриха най-древните организми на Земята / ThinkStock/Getty Images
Международен екип от палеонтолози откри най-древните вкаменелости от фрагменти от живота на Земята, съобщи Лента.

Следи от бактерии, живели близо до подводни хидротермални извори на нашата планета преди 3,77 - 4,29 милиарда години, бяха намерени в скалните образувания Нувуагитук в северната част на Канада. Става въпрос за най-древните подобни скални образувания на Земята.

Древни фосили доказват, че животът на Земята е по-стар от очакваното

В изследваните образци били открити цилиндрични, както и дълги и крехки структури. Диаметърът на микрофосилите е 2 пъти по-малък от дебелината на човешки косъм, а дължината им не надвишава половин милиметър. Учените попаднали също на частици железен оксид и карбонати. По мнението на учените, това свидетелства за биологична активност в миналото.

Находката позволява да се уточни направеното по-рано датиране на древни следи от живот, открити в образци от същите скални образувания Нувуагитук, както и в строматолити в Гренландия.

Животът на Земята се е появил преждевременно

Събраните от учените данни показват, че още преди около 3,7 милиарда години микроорганизми са били разпространени в океана.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Нейчър".