Най-често германците завиждат на материалното благосъстояние на своите съграждани, но с възрастта причините за завистта намаляват, сочи изследване.
“За 99 марки гарантираме завистта на заобикалящите ви” – едно време с подобна реклама примамваше своите клиенти фирма за отдаване под наем на коли Порше. Центърът за изследване на общественото мнение GfK Marktforschung Nürnberg е направил проучване сред 2000 германци, интересувайки се какво може да предизвика завист у тях.
На първо място в списъка с поводите за завист стоят материалните ценности. 31% от запитаните завиждат на чуждото богатство. На второ място е стилът на живот, който позволява на много хора да пътешестват и да прекарват свободното си време така както желаят. 20% от германците завиждат на успешната кариера на своите съграждани, други около 19% - на големия дом или съвременния автомобил. Духовните ценности са предмет на по-малко завист от страна на германците.
Всеки седми завижда на таланта на другите, всеки осми – на красотата и популярността. 7% от анкетираните изпитват завист към семейното щастие и любовта. Здравето е обект на завист, но сред по-възрастното поколение. Най-малко завидливи са се оказали именно възрастните.
“С възрастта хората престават да се сравняват със заобикалящите ги. На преклонна възраст човек е по-скоро склонен да се заглежда в миналото и да сравнява настоящото си положение с младостта”, твърди социологът Уве Клейнемас, добавяйки, че старите хора не откриват причини да завиждат на по-младите./БГНЕС/