Китай - пуритански? Стотиците посетители, които се бутаха на шоуто на японска порнозвезда по време на еротичния салон в Китай поставят това твърдение под съмнение. Страната остава консервативна по отношение на секса, но и в тази област културната революция е в ход.
"Всички са толкова запалени, наистина съм доволна", заяви пред Франс прес младата актриса Рей Мидзуна, която се намаза с масло пред тълпа запленени фенове. "Не мислех, че ще има такъв ентусиазъм", добави тя, без да обръща внимание на блъсканицата сред очевидно възбудената тълпа.
Номерът, който се осмели да покаже младата жена, беше част от програмата на Националния фестивал на секса в Кантон, знак за еволюцията на нравите в Китай, белязан от десетилетия сексуален консерватизъм. Мнозина се опитват да се възползват, включително финансово.
Китай, най-големият завод на планетата, произвежда около 80 на сто от сексиграчките, продавани по света - сектор, в който работят около 1 милион души. И все по-голяма част от сексиграчките се купуват от китайци. Поколението млади китайци, повечето от които граждани на средни и големи градове, практически отхвърлят ограниченията и възприемат поведение, различно от това на родителите си, които са израснали в пуританските години на радикалния комунизъм.
Порноклиповете остават забранени, но еротичните филми процъфтяват и индустрията на сексиграчки отбеляза взривообразен ръст. По време на сексизложението в Кантон в началото на ноември стотици производители на надуваеми кукли, презервативи и вибромасажори представяха продуктите си пред хиляди посетители. В огромната зала, където се намират стендовете, транссексуален прави дръзка демонстрация на стоката си. И редовно слиза от сцената, за да покаже продуктите на ентусиазираните зяпачи. Групи млади хора оглеждат сериозно редиците с костюми на медицински сестри, домашни прислужници и полицайки. И ровят също толкова старателно в кошовете с дамско бельо.
По-авантюристични в спалнята
Задръжките остават пред вратата на този огромен годишен панаир, където двойките са рядкост, а повечето посетители са мъже. "Само дойдохме да хвърлим един поглед", обяснява младеж, държейки в ръце чанти с дамски дрехи, кутии с крем и астрономическо количество от безплатно раздаваните презервативи.
Стотици други посетители също като него очакваха пристигането на Рей Мидзуна на сцената. Японските порнозвезди, известни в Азия като "АВ Гърлс" ("Момичета от видеофилми за възрастни"), представят номера с танци и песни в Китай, за да увеличат популярността си и продажбите на "софт" филмите си.
Някои са станали знаменитости, особено в мрежите за микроблогове. Близо 15 милиона потребители следят акаунта на Сора Аои в "Сина Вейбо", китайския аналог на "Туитър". От смекчаването на закона през 1993 г. са били отворени около 2000 сексшопа в Пекин и Шанхай.
Продажбите на сексиграчки достигнаха 63 на сто годишен растеж според официалните медии. "Нашата индустрия се промени много", констатира Чън Цзъчуан, собственик на "Хитдол", който произвежда надуваеми кукли от висок клас. Отношението на потребителите се е променило много от създаването на предприятието му преди 6 години. "Те смятаха, че всички продукти са прекалено скъпи, че не знаят къде да ги купят и че ще потънат от срам, ако семействата им открият куклата", обяснява той пред АФП. "Сега те се шегуват с това. Купуват кукли, ако им харесват, и се забавляват с тях", заявява той.
Той продава до 5 кукли на месец, повечето на богати ергени, които нямат желание да посещават проститутки. И на вдовци, които купуват уникални модели, чиито черти им напомнят на тези на починалата съпруга.
Все повече са китайците, на които не им стига да са по-авантюристични в спалнята и които имат предбрачни връзки, показват много изследвания: над 70 процента, според данните, събрани през 2012 година при изследване на известен китайски сексолог. През 1994 година те бяха само 40 на сто, а през 1989 година - 15 процента. Младите китайци възприемат "по-западна култура" по отношение на сексуалността, отбелязва Виктор Чан, директор на предприятието за производство на презервативи "Гуанчжоу Дамин Юнайтед" за гумени продукти. Но законите еволюират по-бавно от поведението. Рекламите за презервативи са много рестриктивни. Официално Китай остава "консервативна" страна, въздиша индустриалецът. (БТА)