Италианските марки предизвикват фурор в Арабския свят
Италианските марки предизвикват фурор в Арабския свят / снимкa: БГНЕС

D & G, Fendi, Armani и Gucci жънат истински успех в страните от Близкия и Далечния Изток.

Според изследване, реализирано за Комитета за мода на област Ломбардия и обхващащо периода септември 2007- февруари 2008, в 100 от общо 500 статии в арабската преса за Италия става въпрос за марки висша мода. Всъщност през последните години и четирите марки са открили свои магазини в арабските страни, които се смятат за основни потребители на лукса. Dolce & Gabbana, които през последните месеци отвориха свои бутици в Jedda и Riyadh, смятат да открият и други 9 магазина. Марката Gucci, която има магазин в Дубай, ще открие и други магазини в Катар и Бахрейн още през тази година.

Италианските марки са едни от най-цитираните в арабските медии, като се започне от Ferrari, която през 2007 е постигнала ръст от 60 % в Обединените Арабски Емирства. В Абу Даби компанията започна изграждането на Ferrari Theme Park, който трябва да бъде открит през 2009. В страните от Залива италианската автомобилна къща продава по 400 коли годишно, като 100 от тях - в ОАЕ.

Maserati също се готви за експанзия, тъй като предстои да открие свой офис в Дубай.

Италианските продукти в дизайна също са сред най-търсените в ОАЕ заради строителния бум там. Процъфтява и италианският бизнес с плочки за бани, мрамор и обзавеждане.

www.prontosofia.com