/ iStock/Getty Images
Телескопът „Хъбъл“ засне сблъсък на две галактики, слели се в подобие на човешко лице. Снимки от космическата катастрофа публикува официалният уебсайт на обсерваторията.

Сблъсъкът на галактики е станал на разстояние около 700 милиона светлинни години от Земята. Те се сблъскали по такъв начин, че наоколо се образувал пръстен от звездна материя. Според учените това се случва изключително рядко.

Откриха уникална галактика в ранната Вселена

От снимката се вижда, че ярките ядра на галактиките наподобяват формата на очи, а звездното вещество прилича на нос и уста, както съобщи РИА Новости.

Галактиките са приблизително с един и същ размер, което не се случва често. По правило по-голямата поглъща по-малката. Учените очакват обектите, уловени от „Хъбъл“, да се слеят в една голяма галактика в рамките на един до два милиарда години.

Най-голямата космическа обсерватория „Хъбъл“, кръстена на астронома Едуин Хъбъл, беше изстреляна в орбита през 1990 г. С помощта на телескопа стана възможно да се състави първата карта на повърхността на Плутон, да се определи скоростта на разширение на Вселената, частично да се потвърди хипотезата за свръхмасивни черни дупки в центровете на галактиките, както и да се направят редица други открития.